دو شنبه 28 خرداد 1403
هفته‌ي سي و دوم ليگ برتر فوتبال

سد فولادي برابر روياي آبي!

  تاريخ:بيست و دوم فروردين 1388 ساعت 10:17   |     کد : 18819   |     مشاهده: 2085
به گزارش صنعت نیوز، هفته‌ي سي و دوم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال يكشنبه با انجام 9 ديدار حساس پيگيري مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش صنعت نیوز، هفته‌ي سي و دوم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال يكشنبه با انجام 9 ديدار حساس پيگيري مي‌شود.

ليگ برتر فوتبال در حال نزديك شدن به روزهاي پاياني خود است. در هفته‌ي سي و دوم اين رقابت‌ها كه در روز يكشنبه برگزار مي‌شود ديدارهاي حساسي ميان تيم‌هاي برق شيراز و ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان با استقلال تهران برگزار مي‌شود.

يكشنبه 23 فروردين 88، ساعت 16 و 45 دقيقه

* برق شيراز – ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه حافظيه شيراز

قعرنشين ليگ برتر فوتبال ايران در حساس‌ترين ديدار هفته به مصاف تيم دوم جدول مي‌رود. اين بازي براي هر دو تيم از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و با آن كه انگيزه‌ها متفاوت است اما، سه امتياز براي برق و ذوب آهن حكم مرگ و زندگي را دارد.

ذوب آهن با 60 امتياز دوم است و با توجه به ديدار دشوار استقلال در خوزستان، بهترين فرصت براي تيم اصفهاني فراهم شده است تا صدر جدول را از آن خود كند و در دو هفته مانده به پايان رقابت‌هاي ليگ، سرنوشت قهرماني را در دست بگيرد.

اما، طرف ديگر ميدان برق شيراز قرار دارد. تيمي كه با 24 امتياز در جايگاه هجدهم قرار دارد و اين ديدار مي‌تواند آخرين فرصت برق براي ماندن در ليگ برتر باشد. اين تيم به پيروزي در اين بازي نياز مبرم دارد، هر چند كه كار دشواري پيش‌رو خواهد داشت.

* مس كرمان – داماش گيلان، ورزشگاه باهنر كرمان

اين ديدار نيز به نوعي در صدر و قعر جدول تاثيرگذار است. مس كه در حال حاضر با 52 امتياز سوم است در اين ديدار خانگي به دنبال پيروزي است تا يك گام ديگر به سهميه‌ي آسيايي نزديك شود اما، داماش هم كه با 27 امتياز هفدهم است، چاره‌اي ندارد تا سنت شكني كرده و نخستين شكست خانگي مس را در كرمان رقم بزند تا اميدهايش براي ماندن در ليگ برتر زنده بماند. ديدار كرمان حساس و در ليگ برتر سرنوشت‌ساز خواهد بود.

* پرسپوليس تهران – پيكان قزوين، ورزشگاه آزادي تهران

اين ديدار براي پرسپوليس اهميت دارد چرا كه اين تيم با 49 امتياز ششم است و اگر روند ناكامي‌هايش را در ليگ برتر متوقف نكند، ديگر در اين مسابقات شانسي براي كسب سهميه‌ي آسيايي نخواهد داشت و تنها بايد به جام حذفي اميدوار باشد. به همين دليل شاگردان نلو وينگادا اميدوارند تا با كسب سه امتياز اين بازي خانگي مسير آسان‌تر را انتخاب كرده و در ليگ برتر سهميه‌ي ليگ قهرمانان آسيا را كسب كنند.

پيكان نيز با 46 امتياز، هشتم است و با وجود آن كه در هفته‌هاي اخير اين تيم نمايش خوبي نداشته، اما همواره در مقابل پرسپوليس رقيبي جدي بوده است.

* سپاهان اصفهان – استقلال اهواز، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

سپاهان با 49 امتياز در مكان پنجم جدول قرار دارد و قصد دارد با كسب سه امتياز بازي مقابل استقلال اهواز در كورس براي كسب سهميه‌ي آسيايي باقي بماند. اما، استقلال اهواز كه به تازگي از جمع قعرنشينان فاصله گرفته است، علاقه ندارد كه بار ديگر موقعيتش به خطر بيفتد.

اين تيم با 31 امتياز پانزدهم است و هنوز از لبه‌ي پرتگاه فاصله نگرفته است. اما، شاگردان خداداد عزيزي روز دشواري در اصفهان خواهند داشت و كفه‌ي ترازو به نفع تيم ميزبان سنگين‌تر است.

* پاس همدان – صباي قم، ورزشگاه قدس همدان

هر چند تيم پاس ديگر اهميت چنداني به ليگ نمي‌دهد و بيشتر روي جام حذفي متمركز شده اما، صباي ميهمان انگيزه‌هاي بالايي براي اين بازي دارد. اين تيم كه در ليگ قهرمانان آسيا شرايط دشواري را پيدا كرده در ليگ برتر شانس مناسبي براي كسب سهميه‌ي مجدد در اين مسابقات دارد.

بنابراين سه امتياز بازي همدان براي رسيدن به اين هدف اهميت بالايي دارد. جدال بگوويچ و كريمي در همدان در نوع خود جالب توجه خواهد بود. صبا در حال حاضر با 49 امتياز چهارم است و پاس با 38 امتياز، در جايگاه دوازدهم قرار دارد.

* سايپاي كرج – ابومسلم خراسان، ورزشگاه انقلاب كرج

سايپا با 40 امتياز در جايگاه دهم و ابومسلم با 33 امتياز در مكان چهاردهم قرار دارند. هر چند كه بازي اين دو تيم را بايد كم تاثيرترين بازي هفته دانست اما، در هر حال كسب امتياز در اين ديدارهاي پاياني مي‌تواند حداقل براي ادامه‌ي فعاليت مربيان دو تيم مهم باشد. هر چند كه محمد مايلي‌كهن اكنون به عنوان سرمربي تيم ملي بايد در ليگ برتر نيز چهره‌ي موفقي از خود به نمايش بگذارد.

* ملوان بندرانزلي – مقاومت شهيد سپاسي شيراز، ورزشگاه تختي انزلي

اين ديدار نيز حساسيتي در جدول ندارد. ملوان با 36 امتياز، سيزدهم ومقاومت با 43 امتياز در جايگاه نهم قرار دارد. در هر صورت تنها اهميت اين بازي براي پيدا كردن جايگاهي بهتر در جدول رده‌بندي است.

* فولاد خوزستان – استقلال تهران، ورزشگاه تختي اهواز، ساعت 19

آخرين ديدار هفته‌ي سي و دوم تاثيرگذارترين بازي هفته خواهد بود. استقلال كه با 61 امتياز در صدر جدول قرار دارد، به مصاف فولادي مي‌رود كه با 46 امتياز در جايگاه هفتم ايستاده است. استقلال پس از شكست ناباورانه مقابل ام صلال ديگر حاضر نيست به هيچ عنوان امتيازي از دست بدهد و در ليگ برتر نيز شكست را تجربه كند. هر چند كه فولاد همان تيمي است كه در نيم فصل نخست استقلال را در تهران شكست داد و براي نخستين بار راههاي متوقف ساختن تيم قدرتمند تهراني را مشخص ساخت.

اما، اين بازي براي استقلال حكم مرگ و زندگي در راه رسيدن به قهرماني را دارد. با توجه به اينكه ديدار حريف اصفهاني زودتر از بازي استقلال تمام مي‌شود، اين تيم فرصت خواهد داشت تا گام بلندي را در جدول به سوي قهرماني بردارد. اما، مجيد جلالي و فولاد خوزستان سد محكمي در مقابل روياي آبي استقلالي‌ها هستند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/18819
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است