دو شنبه 28 خرداد 1403

قاليچه صلح و دوستي به جشنواره عکس و خبر گره مي‌خورد

  تاريخ:بيست و هفتم مهر 1387 ساعت 10:49   |     کد : 9137   |     مشاهده: 1381
به گزارش صنعت نیوز، جشنواره عکس و خبر به مناسبت بافتن قاليچه صلح و دوستي در مجموعه فرهنگي و تاريخي سعدآباد برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، جشنواره عکس و خبر به مناسبت بافتن قاليچه صلح و دوستي در مجموعه فرهنگي و تاريخي سعدآباد برگزار مي‌شود.

مدير مجموعه فرهنگي و تاريخي سعدآباد با اعلام اين خبر گفت: اين دو جشنواره مختص به بافتن قاليچه است و به بهترين خبر، گزارش، ياداشت، نقد، مصاحبه و عکس جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.

وي افزود: همچنين عکس‌ها و خبرهاي برگزيده شده گردآوري و در کتاب‌هاي جداگانه‌اي به چاپ خواهد رسيد.

اين مقام مسئول در ادامه صحبت‌هاي خود خاطرنشان با اشاره به اينکه جزييات بيشتر موبوط به اين دو جشنواره به زودي اعلام مي‌شود، کرد: بافت قاليچه صلح و دوستي منجر به جبران خسارت‌هايي مي‌شود که طي سالهاي اخير به دليل بي توجهي به اين به اين هنر_ صنعت وارد شده است.

وي به ستاد خبري قاليچه گفت: در حال حاضر تربيون سياسي و رسمي نمي‌تواند پيام صلح خواهي ما را به گوش جهانيان برساند؛اين در حالي است که به دليل غني بودن مفاهيم فرهنگي راحت‌تر مي‌توان اين مسائل را انعکاس داد و تاثير آن شگرف‌تر است.

وي با اشاره به اينکه جهان امروز تشنه مفاهيم صلح دوستي و بشر دوستي است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ تاريخي و ديني ما بر اصول و مفاهيم صلح دوستي تاکيد فراوان شده است؛در حاليکه در سه دهه اخير به هيچ يک از اين اصول انسان دوستي توجه نشده است.

شايق در پايان گفت :به يقين در دنيايي که خشونت حرف نخست را مي‌زند؛ مي‌توان با بافتن اين قاليچه باورهاي مهرباني و دوستي را طنين انداز کرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9137
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است