دو شنبه 28 خرداد 1403

آمريکا 75 هزار دلار براي مرمت آثار تاريخي ترکمنستان اختصاص داد

  تاريخ:بيست و هفتم مهر 1387 ساعت 10:54   |     کد : 9138   |     مشاهده: 1403
به گزارش صنعت نیوز، سفارت آمريکا در ترکمنستان اعلام کرد که بيش از 75 هزار دلار براي مرمت دو اثر تاريخي در اين کشور آسياي مرکزي اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، سفارت آمريکا در ترکمنستان اعلام کرد که بيش از 75 هزار دلار براي مرمت دو اثر تاريخي در اين کشور آسياي مرکزي اختصاص داده است.

سفارت آمريکا در ترکمنستان ، اين مبلغ از سوي نهاد موسوم به "بنياد سفير حفاظت از ميراث فرهنگي " آمريکا و بنا به درخواست متخصصان ترکمن اختصاص يافته است .

بيش از 42 هزار دلار از اين کمک براي مرمت پژوهشکده تاريخ وابسته به کابينه وزرا ترکمنستان و بازسازي آرامگاه "ايسماموت " واقع در استان داش اغوز و متعلق به قرون 11 و 12 ميلادي هزينه مي شود.

همچنين مبلع 33 هزار دلار نيز به سازمان ميراث فرهنگي ترکمنستان اختصاص يافته است تا براي مرمت و بازسازي مسجد شير کبير (مشهد آتا) واقع در استان بالکان در دهستان قديم متعلق به قرون 9 و 10 ميلادي هزينه شود.

بنياد "سفير حفاظت از ميراث فرهنگي " در سال 2001 ميلادي توسط کنگره آمريکا به منظور حفاظت از آثار تاريخي و ميراث فرهنگي کشورهاي خارجي تاسيس شده است .

دولت آمريکا ظرف هفت سال گذشته براي مرمت و حفظ آثار تاريخي و باستاني ترکمنستان 150 هزار دلار اختصاص داده که بخش عمده آن براي مرمت آثار کهنه اورگنج در شمال اين کشور هزينه شده است .

http://www.sanatnews.ir/News/1/9138
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است