شنبه 29 ارديبهشت 1403

صندوق بیمه روستاییان غیردولتی می شود

  تاريخ:نهم آبان 1387 ساعت 08:56   |     کد : 10048   |     مشاهده: 1245
به گزارش صنعت نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه الحاق صندوق بیمه روستاییان و عشایر به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی آن، این صندوق بیمه می تواند به نفع مشمولان خود فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه الحاق صندوق بیمه روستاییان و عشایر به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی آن، این صندوق بیمه می تواند به نفع مشمولان خود فعالیت کند.

کلیات این لایحه با 164 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع تصویب شد.

در مقدمه توجیهی این طرح آمده است: نظر به اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، یک مؤسسه دولتی است در حال حاضر امکان هیچ گونه فعالیت اقتصادی به نفع مشمولان خود را ندارد و از طرفی منابع نقدی آن نیز در حساب های بانکی مشمول دریافت سود نمی شود؛ بنابراین به منظور فراهم کردن زمینه فعالیت اقتصادی برای صندوق یاد شده به نفع مشمولان خود، این لایحه تقدیم مجلس شده است.

با تصویب کلیات، این لایحه برای بررسی های کارشناسانه در کمیسیون های تخصصی در شور دوم به کمیسیون فرستاده می شود تا پس از بررسی جزئیات در جلسه علنی درباره تصویب نهایی آن تصمیم گیری شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/10048
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است