يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

تايوان و چين حمل و نقل مستقيم دريايي برقرار مي کنند

  تاريخ:نهم آبان 1387 ساعت 11:24   |     کد : 10067   |     مشاهده: 1695
به گزارش صنعت نیوز، مسيرهاي حمل و نقل مستقيم دريايي ميان تايوان و چين طي توافقنامه اي که قرار است هفته اينده امضا شود بازگشايي خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، مسيرهاي حمل و نقل مستقيم دريايي ميان تايوان و چين طي توافقنامه اي که قرار است هفته اينده امضا شود بازگشايي خواهد شد.

رسانه هاي تايوان روز چهارشنبه اعلام کردند براساس اين توافقنامه که هفته اينده امضا خواهد شد چين و تايوان چهارده بندر خود را براي حمل و نقل مستقيم باز مي کنند . گفتني است چندين دهه است حمل و نقل باري چين و تايوان به علل سياسي از طريق مسيرهاي انحرافي صورت مي گيرد.

چين معتقد است جزيره تايوان بخشي از خاک اين کشور به شمار مي رود و متعهد شده است اين جزيره را که هم اکنون حکومت مستقل دارد به چين باز گرداند.

با اين حال همزمان با تلاشهاي ما اينگ جيو رييس جمهور جديد تايوان براي گسترش مناسبات تجاري و ترانزيتي با چين دو طرف قرار است در جريان مذاکرات خود که سوم تا هفتم نوامبر / سيزده تا هفده ابان / برگزار مي شود چهار بندر تايوان و ده بندر چين براي حمل و نقل مستقيم باري بازگشايي مي شوند.

در حال حاضر بنادر و کشور به علت اختلاف نظر درباره پرچمهاي کشتيها و نيز پرسنل بنادر حمل و نقل مستقيم صورت نمي دهند و از مسير انحرافي هنگ کنگ يا جزاير ژاپنو کره جنوبي استفاده مي شود که اين مسئله هزينه هاي فراواني براي دو طرف در بر دارد.

گفتني است مقامات مسئول تاکنون گزارشهاي رسانه ها را تاييد نکرده اند که در استانه سفر چن يولين مذاکره کننده چين در امور تايوان به تايپه منتشر شده است. محورمذاکرات يولين در تايوان مسيرهاي مستقيم هوايي و دريايي و نيز سلامت مواد غذايي اعلام شده است.

خبرگزاري رويترز از تايپه گزارش داد /لاي وي شن از مسئولان ارشد وزارت حمل و نقل و ارتباطات چين گفت بايد درباره جزييات اين مسئله مذاکره شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/10067
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است