شنبه 29 ارديبهشت 1403

3000مدرسه مقاوم سازی می شود

  تاريخ:نهم آبان 1387 ساعت 11:32   |     کد : 10073   |     مشاهده: 1211
به گزارش صنعت نیوز، وزیر آموزش و پرورش از آغاز طرح مطالعاتی مقاوم سازی 3000 مدرسه غیر مقاوم در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، وزیر آموزش و پرورش از آغاز طرح مطالعاتی مقاوم سازی 3000 مدرسه غیر مقاوم در کشور خبرداد.

علیرضا علی احمدی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان نوسازی مدارس کشور از روند مقاوم سازی مدارس کشور ابراز ناخرسندی کرد و گفت : در بحث مقاوم سازی درباره آنچه تعهد کرده ایم خیلی عقب هستیم .

وزیر آموزش و پرورش افزود : شیوه مقاوم سازی مدارس به روش کنونی جوابگوی 26 هزار مدرسه غیر مقاوم در کشور نیست و باید روشهای بدیع و مناسبتری جایگزین آن شود .

وی با اشاره به اینکه تاکنون فقط 180مدرسه در کشور مقاوم سازی شده است از مسئولان سازمان نوسازی مدارس ، مشاوران و متخصصان علم مقاوم سازی خواست آموزش وپرورش را در این راه یاری کنند .

علی احمدی در ادامه به نوسازی مدارس فرسوده اشاره کرد و گفت : مدارسی که هم اکنون ساخته می شود درمقایسه با گذشته از امکانات خوبی برخوردار است ولی عمر طولانی ندارند .

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : یکی از امکانات مدارس به ویژه در فصل سرما بخاریهای مناسب و استاندارد است ولی بخاریهایی که از طرف سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در اختیار مدارس قرار می گیرد ظاهر شیکی دارد ولی حرارت لازم برای گرم کردن کلاس را ایجاد نمی کند.

وی افزود : به همین دلیل مدارس مناطق سردسیر کشور مجبور به استفاده از بخاریهای نفتی چکه ای غیر استاندارد می شوند.

علی احمدی خطاب به مسئولان سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد : اعلام شده است تا بهمن امسال مدارس کپری از کشور برچیده می شود ولی ما در شهرهای بزرگ و حتی تهران مدارسی داریم که وضع آنها از مدارس کپری هم بدتر است .

وی با بیان اینکه بسیاری از ساختماهای آموزش و پرورش استیجاری و متعلق به مردم است تبدیل به احسن کردن دارایی ها و زمینهای در تملک آموزش و پرورش و تغییر کاربری مدارس با موقعیتهای خوب جغرافیایی را از راهکارهای حل مشکل مدارس استیجاری و قلع و قمعی بیان کرد .

محمد رئیسی رئیس جدید سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم از اجرای 98 برنامه عمرانی در این سازمان خبرداد و افزود : در مدت سه سال گذشته 11 هزار مدرسه با 48 هزار کلاس درس در آموزش وپرورش به بهره برداری رسیده است .

محمد رئیسی پیش از این به مدت 4 سال معاونت فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور را بر عهده داشته است.

در این مراسم همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش از زحمات حبیب الله بور بور رئیس سابق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/10073
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است