شنبه 29 ارديبهشت 1403
رئيس سازمان انتقال خون:

سال گذشته ايران 40 درصداهداي خون مستمر داشته است

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 09:58   |     کد : 10183   |     مشاهده: 1243
به گزارش صنعت نیوز، رئيس سازمان انتقال خون ايران گفت: سال گذشته ايران از 40 درصد اهداي خون مستمر برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رئيس سازمان انتقال خون ايران گفت: سال گذشته ايران از 40 درصد اهداي خون مستمر برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر حسن ابوالقاسمي در مراسم اغاز به کار کارگاه ارتقاي استانداردهاي کيفي جمع اوري خون و پلاسما افزود: ايران ازکشورهاي مهم در جمع آوري خون است که از پيشرفتهاي بسياري در زمينه سلامت خون برخوردار بوده اما هنوز راه طولاني را براي پيمودن در پيش دارد.

وي اضافه کرد: کشورهاي عضو منطقه مديترانه شرقي به راحتي مي توانند از نظر توليد منابع خوني و فراورده هاي پلاسمايي خودکفا شوند زيرا نيروي انساني و همچنين جمعيت جوان انان زياد است .

رئيس سازمان انتفال خون ايران افزود: ميزان متوسط اهداي خون در کشورهاي انرو ( منطقه مديترانه شرقي ) 14 به ازاي هر هزار نفر است که اين رقم در مقايسه با کشورهاي توسعه يافته کمتر اما از متوسط ميزان اهداي خون در جهان بالاتر است.

ابوالقاسمي گفت: کارگاه ارتقاي استانداردهاي کيفي جمع اوري خون و پلاسما ،آغاز خوبي براي توسعه روابط منطقه اي ميان کشورهاي عضو انرو (مديترانه شرقي) است تا از اين راه تجربيات کشورها انتقال يابد.

رئيس سازمان انتقال خون ايران افزود: ايران از جمله کشورهايي است که سابقه طولاني در تهيه خون و فراورده هاي خوني دارد و در اين عرصه به دستاوردهاي بزرگي رسيده است.

وي افزود:جمهوري اسلامي ايران امادگي دارد تجارب و تخصص خود در زمينه انتقال خون را با ديگر کشورها در ميان بگذارد و در عين حال از داشته هاي انان نيز بهره مند شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10183
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است