جمعه 28 ارديبهشت 1403
رئيس انجمن فولاد ايران:

رشد 9 درصدي توليد تير آهن در کشور

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 10:23   |     کد : 10188   |     مشاهده: 1541
به گزارش صنعت نیوز، رئيس انجمن توليد کنندگان فولاد ايران گفت: از ابتداي سال تاکنون نزديک به شش ميليون تن انواع محصولات فولادي در بخش دولتي توليد شده که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال 86 در برخي محصولات نظير تيرآهن و ميلگرد به ترتيب از رشد 9 و 6 درصدي برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، رئيس انجمن توليد کنندگان فولاد ايران گفت: از ابتداي سال تاکنون نزديک به شش ميليون تن انواع محصولات فولادي در بخش دولتي توليد شده که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال 86 در برخي محصولات نظير تيرآهن و ميلگرد به ترتيب از رشد 9 و 6 درصدي برخوردار است.

تقي بهرامي نوشهر ميزان توليد فولاد خام در کارخانجات دولتي کشور را نيز در اين مدت بيش از پنج ميليون تن اعلام کرد و افزود: اين مقدار فولاد خام شامل بيلت، بلوم و اسلب است که در بيلت ميزان توليد نسبت به مدت مشابه سال 86 بيش از 28 درصد افزايش نشان ميدهد.

رئيس انجمن فولاد ايران واردات محصولات فولادي به کشور را از ابتداي سال تاکنون بيش از 5 ميليون و 800 هزار تن شامل شمش به ميزان 2 ميليون تن ، ورق و ميلگرد هر کدام به ميزان يک ميليون و دويست هزار تن و ديگر محصولات فولادي از قبيل تير آهن، چدن و پروفيل اعلام کرد.

وي با اشاره به ظرفيت 10 ميليون تني نصب شده براي توليد در بخش خصوصي فولاد کشور گفت: ظرفيت نصب شده توانايي توليد انواع ورق، ميلگرد و تيرآهن را داراست که ميزان توليد در اين بخش به ميزان شمش وارداتي، قيمت و تعرفه واردات فولاد بستگي دارد.

بهرامي نوشهر همچنين درباره ميزان توليد محصولات فولادي بخش خصوصي کشور گفت: از ابتداي سال تاکنون يک ميليون و 600 هزار تن انواع محصولات فولادي به همراه حدود 145 هزار تن فولاد خام در کارخانجات بخش خصوصي کشور توليد شده است.

وي افزود: در اين مدت نزديک به 500 هزار تن انواع محصولات فولادي به کشورهاي مختلف صادر شده که بيشترين محصول مربوط به تير آهن و ميلگرد است.

رئيس انجمن توليد کنندگان فولاد کشور با اشاره به تشکيل ستادي در دولت براي بررسي تبعات بحران مالي دنيا بر اقتصاد کشورمان خواستار حضور و يا استفاده اين ستاد از ديدگاههاي كارشناسي متخصصان بخش صنعت و توليد شد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10188
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است