جمعه 28 ارديبهشت 1403

گروه صنعتي سديد و شرکتهاي لوله ساز بيش از يک ميليارد يورو سفارش در دست اجرا دارند

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 10:24   |     کد : 10189   |     مشاهده: 1485
به گزارش صنعت نیوز، مدير عامل گروه صنعتي سديد گفت: اين گروه و شرکت هاي لوله ساز آن اکنون بيش از يک ميليارد يورو سفارش کار در دست اجرا دارند.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، مدير عامل گروه صنعتي سديد گفت: اين گروه و شرکت هاي لوله ساز آن اکنون بيش از يک ميليارد يورو سفارش کار در دست اجرا دارند.

محمد مهدي طوفاني نژاد امروز در نشست خبري در جمع خبرنگاران افزود: شرکت هاي تحت پوشش اين گروه از ابتداي امسال با حضوري موفق در مناقصه هاي بين المللي و داخلي، يک ميليارد و 159ميليون يورو سفارش توليد و پيمانکاري دريافت کرده اند و از اين رقم، بيش از350 ميليون يورو قرارداد در دست اجرا و 809 ميليون يورو مربوط به قراردادهاي توليد لوله هاي قطور انتقال گاز است.

طوفاني نژاد، فروش تحقق يافته شش ماهه اول امسال گروه صنعتي سديد را 2ميليارد و250 ميليون ريال اعلام و پيش بيني کرد؛‌ اين رقم در شش ماهه دوم امسال به 3 ميليارد ريال افزايش يابد.

مدير عامل گروه صنعتي سديد، ميزان فروش تحقق يافته در شش ماهه اول را 75 درصد عنوان و اضافه کرد: پيش بيني مي کنيم فروش سال 1387 اين گروه به 6 ميليارد و 500 ريال برسد.

وي همچنين توليد لوله هاي قطور در نيمه اول پارسال را 112 هزار تن دانست و گفت: برنامه توليد لوله هاي قطور در نيمه اول امسال 155 هزار تن پيش بيني شده که از اين ميزان80 درصد محقق شده است.

طوفاني نژاد افزود: امسال توليد310 هزار تن لوله هاي قطور در دستور کار گروه صنعتي سديد است.

وي حضور جدي در مزايده هاي واگذاري سهام شرکت هاي مشمول اصل44 قانون اساسي را از ديگر برنامه هاي اين گروه عنوان کرد و گفت: در يکسال گذشته با توجه به مشکلات نقدينگي، موفق به خريد 45 درصد از سهام شرکت فولاد گسترش، 95 درصد سهام شرکت توليد پمپ و توربين هاي بزرگ صنعتي (پتکو) و38 درصد سهام شرکت تجهيزات ايمني راه ها شديم که علاوه بر افزايش توان فناوري، تأثير خوبي بر تقويت سهام گروه دارد.

طوفاني نژاد EPS سهام گروه صنعتي سديد را از آغاز سال تاکنون510 ريال پيش بيني کرد و افزود: اکنون گروه صنعتي سديد و شرکت هاي لوله ساز آن در چند مناقصه به ارزش دو ميليارد و 256 ميليون يورو شرکت کرده است.

مدير عامل گروه صنعتي سديد در بخش ديگري از سخنانش از عنوان نشدن نام برخي شرکت ها و توليدکنندگان در طرح هاي ملي و بزرگ برخلاف عملکرد کشورهاي ديگر انتقاد و اضافه کرد: بيان نام و دفاع از شرکت ها و توليد کنندگان بزرگ داخلي در جذب سفارش هاي خارجي و ارز اوري براي کشور موثر است.

وي قانون ماليات بر ارزش افزوده را علمي و مفيد دانست و ابراز اميدواري کرد؛ دولت بتواند آن را اجرا کند.

مديرعامل گروه صنعتي سديد گفت: صنعتگران با کليت اين قانون موافق هستند اما درباره نحوه اجراي آن پيشنهادهايي دارند.

وي سکوت قانون ماليات بر ارزش افزوده درخصوص مناطق ويژه اقتصادي را يکي از مشکلات اين قانون دانست و تصريح کرد: در حالي که در اين قانون قيد 3 درصد ماليات در فاکتورها آمده است اما بخش هاي دولتي از لحاظ شدن ان در مناقصه ها خودداري مي کنند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10189
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است