جمعه 28 ارديبهشت 1403

عربستان سعودي براي استخراج طلا از معادن تلاش بيشتري مي کند

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 10:42   |     کد : 10192   |     مشاهده: 1511
به گزارش صنعت نیوز، تلاش عربستان سعودي براي استخراج طلا از معادن اين کشور بيش از پيش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، تلاش عربستان سعودي براي استخراج طلا از معادن اين کشور بيش از پيش شده است.

در حالي که بسياري از معادن طلا در عربستان سعودي قرن ها بود که متروک مانده بود، اکنون دولت عربستان سعودي در نظر دارد با استخراج طلا و ديگر فلزات گرانقيمت از معادن اين کشور از وابستگي اقتصاد عربستان به صادرات نفت خام بکاهد.

اين شبکه افزود احتمالاً معادن فراواني در اين کشور وجود دارد که هنوز کشف نشده است، زيرا تا کنون فقط شانزده درصد از خاک عربستان سعودي مورد مطالعات معدن شناسي قرار گرفته و مابقي آن همچنان بکر مانده است.

ملکم بالدويک، گزارشگر اين شبکه که از معدن طلاي بسيار قديمي "مهد الذهب" در عربستان سعودي گزارش مي داد، گفت آخرين اکتشافات عصر حاضر در اين معدن به يکصد سال پيش بازمي گردد.

وي افزود اين در حالي است که تحقيقات باستان شناسي نشان مي دهد بيش از سه هزار سال پيش نيز انسان ها از همين معدن، طلا استخراج مي کردند.

وي در خاتمه افزود از همين رو اين معدن نه تنها قديمي ترين معدن طلا در عربستان سعودي است، برخي کارشناسان باستان شناسي بر اين عقيده اند که اين کهن ترين معدن طلا در سراسر جهان است.

گزارشگر اين شبکه در خاتمه افزود صنعت معدن در کشور عربستان سعودي تلاش دارد به سومين ستون اقتصادي در اين کشور پس از صنايع نفت و گاز تبديل شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10192
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است