شنبه 29 ارديبهشت 1403

مدارس انگليس با کمبود معلم مواجه هستند

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 12:24   |     کد : 10217   |     مشاهده: 1225
به گزارش صنعت نیوز، تعداد معلمان رشته هاي فيزيک، رياضي و شيمي مدارس انگليس در مقايسه با سال گذشته کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، تعداد معلمان رشته هاي فيزيک، رياضي و شيمي مدارس انگليس در مقايسه با سال گذشته کاهش يافته است.

به نوشته روزنامه ديلي تلگراف در اينترنت، کاهش تعداد معلمان فيزيک بيست و چهار درصد، رياضي شش درصد و شيمي سيزده درصد به ثبت رسيده است.

به نوشته اين روزنامه از ماه سپتامبر تا کنون، تنها هشتصدو هشتادو هفت دانش آموز براي طي دوره هاي تربيت معلم در رشته رياضي پذيرفته شده اند، در حالي که دولت انگليس در برنامه هاي خود اين تعداد را بيش از دوهزارو هفتصد و سي و پنج نفر در نظر گرفته بود.

در رشته شيمي نيز يک چهارم تعداد مورد نظر پذيرفته شدند و در فيزيک اين تعداد تنها به هجده درصد رسيد.

منتقدان معتقدند برنامه هاي تبليغاتي دولت و پرداخت مشوقهاي مالي تا پنج هزار پوند براي جذب اساتيد و افزايش تعداد معلمان رياضي با شکست مواجه شده است.

کاهش تقاضا براي اشتغال در بخش آموزش اين نگراني را براي مقامات آموزش و پرورش انگليس پديد آورد که به جاي افراد توانمند و شايسته، کساني مورد استفاده قرار گيرند که از توانايي لازم براي آموزش دانش آموزان برخوردار نيستند.

اين نگراني با آزموني که آموزش و پرورش انگليس برگزار کرد بيشتر شده است. هفته گذشته بيست هزار معلم شرکت کننده در يک آزمون رياضي نمرات لازم را کسب نکردند.

به نوشته ديلي تلگراف، هزاران دانش آموز در انگليس توسط معلماني آموزش ديده اند که از زمان دبيرستان به بعد خود اين دروس را مطالعه نکردند و کمتر از نيمي از اساتيد رياضي دبيرستان از رشته رياضي و رشته هاي مربوطه فارغ التحصيل شده اند.

گزارش صادره از مرکز استانداردهاي آموزشي انگليس نشان داد نيمي از مطالب آموزشي رياضي مناسب نيستند و دانش آموزان با وجود کسب نمرات قبولي ، مطالب درسي را درست نمي فهمند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10217
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است