شنبه 29 ارديبهشت 1403

سيستان و بلوچستان مرکز گل‌درماني کشور مي‌شود

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 13:49   |     کد : 10231   |     مشاهده: 1209
به گزارش صنعت نیوز، دبيرکميته گردشگري سلامت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از برنامه اين کميته براي تبديل استان سيستان و بلوچستان به مرکز گل درماني کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دبيرکميته گردشگري سلامت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از برنامه اين کميته براي تبديل استان سيستان و بلوچستان به مرکز گل درماني کشور خبر داد.

سعيد صدري با اشاره به پتانسيل‌هاي استان سيستان و بلوچستان براي توسعه گردشگري سلامت تصريح کرد: استان سيستان و بلوچستان پتانسيل‌هاي خوبي در زمينه توريسم سلامت دارد که چشمه‌هاي گل‌فشان از جمله اين جاذبه‌ها است.

وي افزود: از اين چشمه‌ها در سراسر دنيا براي گل‌درماني استفاده مي‌شود و در نمونه‌هايي از اين چشمه‌ها که در ديگر کشورها وجود دارد بايد عمليات خاصي بر روي اين گل ها انجام شود تا قابل استفاده بر روي پوست باشد، اما ترکيب گل‌هاي چشمه‌هاي سيستان و بلوچستان به گونه‌اي است که نياز به هيچ تغييري ندارد.

دبيرکميته گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: با توجه به خواص اين چشمه‌ها برنامه داريم تا استان سيستان و بلوچستان را به مرکز گل درماني کشور تبديل کنيم.

صدري افزود: گل‌درماني که با اصطلاح ماد تراپي (Mud therapy)در دنيا شناخته مي‌شود، يکي از شيوه‌هاي مرسوم در دنيا است.

دبير کميته گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاطرنشان کرد: خواص درماني اين چشمه‌ها ثابت شده است و برخي از افراد محلي معتقدند که اين گل‌ها خواص ديگري مانند درمان بيماري‌هاي گوارشي نيز دارد که البته اين امر هنوز ثابت نشده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10231
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است