شنبه 29 ارديبهشت 1403

احياي رشته شالبافي در منطقه کلورِ خلخال

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 13:53   |     کد : 10232   |     مشاهده: 1205
به گزارش صنعت نیوز، رشته روبه زوال و منسوخ شده شالبافي در منطقه کلورِ شهرستان خلخال توسط معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل احيا مي‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، رشته روبه زوال و منسوخ شده شالبافي در منطقه کلورِ شهرستان خلخال توسط معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل احيا مي‌شود .

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل با بيان اين مطلب گفت: با توجه به مطالعه و شناسايي رشته‌هاي منسوخ شده استان و شناسايي رشته شالبافي به عنوان يکي از رشته‌هاي روبه زوال در شهر کلور از توابع شهرستان خلخال معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان اقدام به احياي اين رشته در اين شهرستان کرده است .

جليل جباري با بيان اينکه نخستين کارگاه آموزشي در اين شهرستان راه‌اندازي شده است ، افزود: تهيه بروشور، فيلم مستند براي احيا و آموزش رشته شالبافي نيز از ديگر اقدامات معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان است .

وي تصريح کرد : اميدواريم معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان اردبيل بتواند از اين طريق گامي مؤثر در راستاي احياي رشته‌هاي روبه زوال در استان بردارد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10232
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است