شنبه 29 ارديبهشت 1403

منار جنبان اصفهان نورپردازي شد

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 13:55   |     کد : 10233   |     مشاهده: 1279
به گزارش صنعت نیوز، منار جنبان يکي از بناهاي تاريخي استان اصفهان توسط سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان نورپردازي شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، منار جنبان يکي از بناهاي تاريخي استان اصفهان توسط سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان نورپردازي شد.

رئيس اداره موزه‌ها و بناهاي تاريخي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: مطالعات براي نورپردازي منار جنبان از سال 86 آغاز شده بود و پس از تامين اعتبار نورپردازي آن انجام شد .

ساغر حميدي افزود: عمليات اجرايي براي نورپردازي منار جنبان سه ماه به طول انجاميد و هفته اول آبان ماه سال‌جاري نورپردازي اين بنا به اتمام رسيد و به سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان تحويل داده شد .

وي با بيان اينکه با اين نورپردازي منار جنبان در تاريکي شب کاملا روشن است و بازديد کننده‌ها هيچ مشکلي ندارند ، تصريح کرد: قبل از نورپردازي منار جنبان ، با تاريک شدن هوا گردشگران و بازديد کنندگان اين بنا به خصوص در ايام نوروز با مشکل مواجه بودند که با اين اقدام اين مشکل برطرف خواهد شد .

حميدي اضافه کرد: براي نورپردازي منار جنبان در حدود 30 ميليون تومان اعتبار از سوي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هزينه شد .

خاطر‌ نشان‌ مي‌شود؛ مقبره عمو عبدالله که مربوط به سال ۷۱۶ هجري شمسي است داراي دو مناره است که هرکدام در يک سمت ايوان اين مقبره واقع شده اند و دليل اصلي جذابيت اين مکان هستند , چرا که هر حرکتي که در يکي از اين دو مناره به وجود آيد به طور خود بخود نه تنها درمناره ديگر , بلکه در تمام ايوان منعکس مي شود.

از اين رو لقب معروف منار جنبان به آن داده شده است. شيوه معماري اين بناي تاريخي به دوره مغول برمي‌گردد. ايوان اين مقبره با کاشي‌هاي چهارگوش و چندوجهي لاجوردي رنگ تزيين شده است و کتيبه اي نيز بر روي مقبره وجود دارد .

منار جنبان يکي ازبناهاي تاريخي شگفت انگيز اصفهان است که در ۶ کيلومتري غرب شهر اصفهان,در راه نجف آباد در روستاي کارلاتان واقع شده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10233
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است