جمعه 28 ارديبهشت 1403

به همت فعالان بخش معدن ،ماده کريوليت براى نخستين بار در ايران توليد شد

  تاريخ:سيزدهم آبان 1387 ساعت 11:08   |     کد : 10290   |     مشاهده: 1727
به گزارش صنعت نیوز، نخستين بار ماده کريوليت كه در بسياري از صنايع كشور كاربرد ويژه دارد، به همت فعالان معدنى بخش خصوصى در ايران توليد شد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، نخستين بار ماده کريوليت كه در بسياري از صنايع كشور كاربرد ويژه دارد، به همت فعالان معدنى بخش خصوصى در ايران توليد شد.

مهندس رضا جديدالاسلام، فعال معدنى بخش خصوصى، اعلام كرد كه اين ماده پس از ماه ها بررسي و كارهاي آزمايشي توسط محققان و پژوهشگران بخش خصوصي، براى نخستين بار در ايران توليد شد.

مهندس جديدالاسلام گفت: پس از تجزيه و تحليل و ارزيابي نمونه توليد شده در آزمايشگاه سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌ معدنى کشور، خلوص بالا و تطابق آن با استانداردهاى بين‌المللى مشخص شد که بر همين اساس امکان توليد آن به صورت انبوه وجود دارد.

وى با بيان اين‌که در حال حاضر ايران سالانه به بيش از 40 هزار تن کريوليت براي مصارف صنايع نياز دارد گفت: اين ميزان نياز اكنون از کشورهاى آلمان، فرانسه، بلژيک، ايتاليا، ايسلند و اسپانيا تأمين مى‌شود.

اين كارشناس امور معدني افزود: با توليد انبوه اين ماده معدنى و فرآورى آن در کارخانه، علاوه بر تامين نياز داخلى و بى‌نيازى از واردات، قادر به صادرات آن به کشورهاى ديگر نيز خواهيم بود.

جديدالاسلام با بيان اين که کريوليت در شهر‌هاى اردکان، مهريز، طبس استان‌ يزد و همچنين استان سمنان و غرب کشور يافت مى‌شود تصريح کرد: کريوليت به عنوان ماده افزودنى و کمک ذوب در توليد آلومينيوم، کارخانجات توليد شيشه‌هاى ساختمانى و ظروف شيشه‌اى و بلورسازى، توليد فلزات سبک از جمله تيتانيوم و همچنين در بخش کشاورزى و صنايع سراميک‌سازى کاربرد دارد.

وى خاطرنشان كرد: جمهورى اسلامى ايران همچنين آمادگى دارد علاوه بر انتقال دانش فنى، در زمينه تاسيس کارخانه به صورت مشارکتى با کشورهاى طرف قرارداد همکارى کرده و در چارچوب قرارداد عمل کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10290
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است