شنبه 29 ارديبهشت 1403

استفاده از فن‌آوري نوين در مرمت بناي آکروپليس يونان

  تاريخ:سيزدهم آبان 1387 ساعت 11:18   |     کد : 10292   |     مشاهده: 1185
به گزارش صنعت نیوز، دانشمندان در صددند با استفاده از فناوري نوين خسارات وارده بر منطقه باستاني آکروپليس يونان در طول 2500 سال را به دست آورده و روش‌هاي مناسبي براي مرمت آنها در نظر بگيرند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دانشمندان در صددند با استفاده از فناوري نوين خسارات وارده بر منطقه باستاني آکروپليس يونان در طول 2500 سال را به دست آورده و روش‌هاي مناسبي براي مرمت آنها در نظر بگيرند.

دانشمندان سعي دارند با استفاده از سنسورهاي ساخته شده از فيبرهاي نوري و نصب آن در ميان ستون‌هاي آکروپليس ميزان جابجايي آنها بر اثر فرسايش زمين را به دست آورند.

ديميتريوس ايگلزئوس، مسئول مرمت آکروپليس گفت: بزرگترين خطري که در حال حاضر بناهاي باستاني منطقه را تهديد مي‌کند، احتمال وقوع زمين لرزه‌هايي است که در آينده گريبانگير آنها خواهد شد.

وي افزود: اين سنسورها از حساسيت و فن‌آوري بالايي برخوردار بوده و هرگونه جابجايي زمين در اين منطقه را به وضوح نشان مي‌دهد.

منطقه باستاني آکروپليس در طول 2500 سال عمر خود، دست خوش ناملايمات طبيعي بي‌شماري همچون زلزله‌ها، فرسايش زمين و نفوذ آب باران و برف بوده که لطمات و خسارات فراواني بر پيکره آن وارد نموده اند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10292
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است