يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

همیلتون ، جوانترین قهرمان تاریخ فرمول یک

  تاريخ:سيزدهم آبان 1387 ساعت 12:39   |     کد : 10298   |     مشاهده: 1633
به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، لوئیس همیلتون راننده انگلیسی با به دست آوردن عنوان پنجمی در گرند پری اینتر لاگوس برزیل موفق به کسب عنوان قهرمانی فصل 2008 شد و بر سکوی نخست جهان ایستاد.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، لوئیس همیلتون راننده انگلیسی با به دست آوردن عنوان پنجمی در گرند پری اینتر لاگوس برزیل موفق به کسب عنوان قهرمانی فصل 2008 شد و بر سکوی نخست جهان ایستاد .

همیلتون 23 به این ترتیب عنوان جوانترین قهرمان تاریخ مسابقات فرمول یک را نیز از آن خود کرد.

همیلتون گرند پری برزیل را در شرایطی آغاز کرد که پیش از ان با 7 امتیاز اختلاف نسبت به فلیپه ماسا رقیب پر قدرت برزیلی اش در تیم فراری قرار داشت و با کسب عنوان پنجمی و بالاتر از آن می توانست قهرمانی را بی چون و چرا از آن خود کند .

ماسا البته در کشورش عنوان قهرمانی گرند پری پایان فصل را به دست آورد اما با وجود مقام پنجمی همیلتون و کسب 4 امتیاز با یک امتیاز اختلاف نسبت به فلیپه ماسا رقیب پر قدرت برزیلی اش در تیم قراری قرار داشت و با کسب عنوان پنجمی و بالاتر از آن می توانست قهرمانی را بی چون و چرا از آن خود کند.

ماسا البته د رکشورش عنوان قهرمانی گرند پری پایان فصل را به دست آورد اما با وجود مقام پنچمی همیلتون دوم رسید . این اتفاق سال گذشته به صورت عکس روی داد و همیلتون در حالیکه فقط یک قدم تا قهرمانی فاصله داشت به کیمی رایکوئن دیگر راننده فراری باخت تا در رده بندی کلی به مقام دوم برسد.

همیلتون اولین راننده نیره پوست رقابهای فرمول یک شناخته می شود و انگلیسی ها را نیز پس از مدتها به مقام قهرمانی در مسابقات فرمول یک می رساند در بخش تیمی فصل 2008 فراری مقام نخست را کسب کرد و مک لارن دوم شد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10298
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است