شنبه 29 ارديبهشت 1403

40 غرفه براي بازارچه صنايع دستي بوشهر تعريف شده است

  تاريخ:چهاردهم آبان 1387 ساعت 11:30   |     کد : 10367   |     مشاهده: 1265
به گزارش صنعت نیوز، معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان بوشهر از تعريف 40 غرفه فروش در بازارچه صنايع دستي شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان بوشهر از تعريف 40 غرفه فروش در بازارچه صنايع دستي شهر بوشهر خبر داد.

احمد دهاز با اعلام اين خبر گفت: اين بازارچه در محل بازار قديم شهر بوشهر در نظر گرفته شده است و در حال حاضر نيز در دست تعمير است.

وي با اشاره به اينکه در فضاي داخلي اين بازارچه بنا بر بافت قديمي آن 70 فروشگاه کوچک تعريف شده بود، اظهار داشت: با تغييرات جديدي که در اين مکان ايجاد مي‌شود به دليل کوچک بودن اين فروشگاه‌ها تعداد آن‌ها کاهش يافته ولي فضا بزرگتر در نظر گرفته شد.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي بوشهر ادامه داد: طبق مصوبات دور دوم سفرهاي استاني هيأت دولت، تنها بازارچه تعريف شده هنرهاي سنتي استان همين بازارچه است که به محض به پايان رسيدن مشکلات مرمتي طرح مطالعاتي آن آغاز مي‌شود.

دهاز با بيان اينکه معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان بازارچه‌هاي کوچک صنايع دستي ديگري را نيز در شهرستان‌هاي ديگر به مرور راه اندازي مي‌کند، افزود: معرفي بازار قديمي شهر بوشهر به عنوان بازارچه صنايع دستي به معناي نبود بازارچه‌هاي کوچک نيست و در صورت تأمين هزينه‌ها، بازارهاي کوچک در ديگر شهرستان‌ها با توجه به موقعيت اجتماعي‌شان راه اندازي مي‌‌شود.

وي تصريح کرد: در حال حاضر بخشي از مکان فعلي براي بازارچه نيز تعلق به بخش خصوصي و بخش ديگر وقف سازمان اوقاف است.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي بوشهر با تأکيد بر اينکه با بخش خصوصي در مورد اختصاص اين مکان به بازارچه صنايع‌دستي به توافق رسيده‌ايم، افزود: اوقاف نيز با اجراي اين پروژه در صورت پرداخت اجرا بهاي آن مشکلي ندارد.

احمد دهاز خاطرنشان کرد: اين بازارچه از جنبه فروش توليدات صنايع دستي براي توليدکنندگان از اهميت بسزايي برخوردار است به همين دليل سرمايه‌گذاري‌ها بر روي آن از سال 85 با صرف 300 ميليون تومان و اختصاص 70 ميليون تومان تا به حال براي آغاز برنامه‌هاي مطالعاتي به صورت جدي در دست اقدام قرار گرفته است.

وي يادآور شد: طبق بررسي‌هاي انجام شده استان بوشهر از نظر تأمين فضاي بازارچه صنايع دستي از بسياري از استان‌هاي کشور جلوتر است و اين انجام بسياري از اقداماتي که در خصوص بازارچه صنايع دستي توسط استان بايد انجام گيرد را به طور حتم جلو مي‌اندازد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10367
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است