شنبه 29 ارديبهشت 1403

چهارمين نمايشگاه و جشنواره سراسري فرش‌هاي عشايري برپا شد

  تاريخ:چهاردهم آبان 1387 ساعت 11:32   |     کد : 10368   |     مشاهده: 1255
به گزارش صنعت نیوز، چهارمين نمايشگاه و جشنواره سراسري فرش‌هاي عشايري از عصر ديروز در فروشگاه شرکت سهامي فرش آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، چهارمين نمايشگاه و جشنواره سراسري فرش‌هاي عشايري از عصر ديروز در فروشگاه شرکت سهامي فرش آغاز به کار کرد.

عضو ستاد برگزاري اين نمايشگاه با بيان اين مطلب گفت: اين نمايشگاه

توسط شرکت سهامي فرش ايران و با با همکاري مرکز ملي فرش ايران و اتحاديه سراسري تعاوني

فرش دستباف کشور برگزار شده است.

مجيدي کريمي ادادمه داد: اين نمايشگاه در قالب 22 غرفه و با حضور 22 توليدکننده عشاير از سراسر کشور در اين مکان برپا شده است.

وي با اشاره به اينکه اين توليدکنندگان از عشاير استان‌هاي فارس، اصفهان، اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي، کرمانشاه و ساير نقاط کشور گردهم جمع شده‌اند، افزود: توليدات فرش عشايري به دليل تنوع در توليد و نگاه خاص هنرمندان عشاير به اين مقوله از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است.

عضو ستاد برگزاري نمايشگاه فرش‌هاي عشايري تصريح کرد: سه دوره گذشته اين نمايشگاه نيز به ميزباني شرکت سهامي فرش کشور برپا شد و موفقيت در دوره‌هاي قبلي زمينه حضور مجدد هنرمندان در اين دوره را نيز فراهم کرد.

کريمي با بيان اينکه حضور تک چادر عشايري حاضر در اين نمايشگاه جلوه‌اي خاص را به آن بخشيده است، گفت: وجود سياه چادر، مردان و زناني در لباس عشاير، اجراي موسيقي محلي، پخت نان محلي و بافت فرش از ديگر ويژگي‌هاي اين نمايشگاه است.

وي همچنين معرفي و عرضه فرش‌هاي خاص عشايري، تقويت بازار فروش اين توليدات در کنار نمايش سنن و فرهنگ مردمان عشاير را از اهداف اوليه برپايي اين نمايشگاه دانست.

گفتني است چهارمين نمايشگاه و جشنواره سراسري فرش‌هاي عشايري ايران به مدت شش روز از 12 تا 17 آبان ماه 87 در محل تالار فردوسي شرکت سهامي فرش ايران برگزار مي‌شود.

لازم به ذکر است‌: علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه از ساعت 16 تا 23 مي‌توانند به نشاني خيابان فردوسي روبه روي خيابان نوفل لوشاتو مراجعه کنند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10368
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است