شنبه 29 ارديبهشت 1403

بيش از ده ميليارد ريال براي ايجاد کمپينگ غرب تبريز هزينه شده است

  تاريخ:چهاردهم آبان 1387 ساعت 14:33   |     کد : 10398   |     مشاهده: 1261
به گزارش صنعت نیوز، ايجاد کمپينگ غرب تبريز در ورودي شهر و همجوار با فرودگاه تبريز يکي از مصوبات دور اول سفر رئيس جمهور به استان آذربايجان شرقي بود که به اين منظور بيش از ده ميليارد ريال تا کنون هزينه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، ايجاد کمپينگ غرب تبريز در ورودي شهر و همجوار با فرودگاه تبريز يکي از مصوبات دور اول سفر رئيس جمهور به استان آذربايجان شرقي بود که به اين منظور بيش از ده ميليارد ريال تا کنون هزينه شده است.

صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي در بازديد از کارگاه فعال در اين کمپينگ، پيشرفت اين پروژه را مورد بررسي قرار داده و ضمن اعلام مطالب فوق گفت: بعد از تصويب اجراي پروژه هاي کمپ غرب و شرق تبريز در هيات دولت ، بلافاصله با حضور مهندس مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور طي مراسم کلنگ زني آغاز شد و تا کنون و در آستانه دور دوم سفر هيات دولت پيشرفت خوبي داشته است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي به مشخصات اين طرح اشاره کرد و افزود: اين طرح در 30 هکتار از اراضي جنب فرودگاه تبريز و در ورودي شهر از سمت غرب اجرا خواهد شد که در فاز اول 13 هکتار از اين اراضي از سوي شهرداري منطقه 6 تبريز تحويل سازمان شده است. براي دريافت انشعاب آب و صدور مجوز حفاري براي انتقال آب بيش از يک ميليارد ريال و بيشتر از چهارصد ميليون ريال براي انشعاب برق آن هزينه شده است.

وي گفت: در فاز اول آلاچيق هايي با سقف سفال طبرستان و پايه هاي طرح چوبي با زيرساخت ها و فونداسيون ايجاد شده است و سرويس بهداشتي با زيربناي 120 متر مربع و 20 چشمه زنانه و مردانه و سرويس بهداشتي فرنگي ساخته شده است .

تراب محمدي ادامه داد: راه هاي دسترسي داخل اين مجموعه بيش از دو کيلومتر طراحي و اجرا شده است. در اين کمپينگ راه سواري به عرض 6 متر و راه دوچرخه به عرض 3 متر نيز تعبيه شده است.همچنين جدول ريزي و مخروط ريزي فاز اول تکميل شده است.

وي به بودجه سال 87 اين پروژه اشاره کرد و گفت: در سال 87 بيش از دو ميليارد اعتبار در نظر گرفته شده است که براي ادامه پروژه ضروري است و شامل ايجاد يک درياچه به وسعت 6 هزار متر مربع است که ديواره هاي اين درياچه به ارتفاع 170 سانتي متر ساخته شده و در سال جاري کف سازي و عايق کاري درياچه به اتمام خواهد رسيد.

محمدي به شاخص هاي اين درياچه اشاره کرد و افزود: در وسط درياچه 30 واحد آلاچيق ساخته شده و در جوار آن نمازخانه‌اي به وسعت 180 متر مربع در دو قسمت جداگانه براي خانم ها و آقايان ساخته مي شود.

وي در پايان اظهار اميدواري کرد با تحويل زمين مصوب در ادامه پروژه، کمپ غرب تبريز براي استفاده همشهريان و مسافران و گردشگران ورودي به شهر تبريز به صورت کامل قابل استفاده و بهره برداري باشد تا مردم استان از هديه دور اول سفر رئيس جمهور بهره مند شوند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10398
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است