شنبه 29 ارديبهشت 1403

طرح‌هاي پروژه‌هاي پيشتاز تا پايان سال تکميل مي‌شود

  تاريخ:چهاردهم آبان 1387 ساعت 14:37   |     کد : 10399   |     مشاهده: 1301
به گزارش صنعت نیوز، طرح‌هاي ناتمام و يا پروژه‌هاي مهمي که نياز به طرح‌هاي جامع و مديريت دارند، تا پايان سال تهيه و تکميل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، طرح‌هاي ناتمام و يا پروژه‌هاي مهمي که نياز به طرح‌هاي جامع و مديريت دارند، تا پايان سال تهيه و تکميل خواهند شد.

مديرکل دفتر حفظ و احياي بناها و محوطه‌هاي تاريخي ضمن بيان اين مطلب افزود: جلسات مقدماتي به منظور هماهنگي و برنامه‌ريزي براي تهيه و هدايت طرح‌هاي مطالعاتي پروژه‌هاي پيشتاز به مدت يک هفته برگزار شد.

سياوش صابري در خصوص عناوين کلي اين طرح‌ها گفت: اين طرح‌ها 3 دسته بوده که شامل طرح‌هاي مديريت مناظر فرهنگي ميراث جهاني،طرح‌هاي جامع ساماندهي، حفاظت و مرمت و طرح مديريت و حفاظت حريم محوطه‌هاي فرهنگي- تاريخي است.

مدير کل دفتر بناها و محوطه‌هاي تاريخي افزود: در جلسات برگزار شده پس از طبقه بندي مدارک موجود و شناسايي و اولويت‌بندي نيازهاي موجود،‌ رئوس شرح خدمات مورد نياز طرح‌ها شناسايي شده و براي انتخاب مشاور طبق ضوابط قانوني و انعقاد قرارداد و مراحل بعدي آن برنامه‌ريزي شد.

صابري با اشاره به تعدد طرح‌هاي بررسي شده در اين جلسات گفت در زمينه طرح‌هاي مديريت مناظر فرهنگي پروژه هاي ميراث جهاني مواردي نظير طرح مديريت منظر فرهنگي اصفهان و نظام آبي آن، طرح مديريت منظر فرهنگي سلطانيه، تهيه طرح تفصيلي (مرحله دوم) محوطه تاريخي توس و باززنده سازي و ساماندهي دولتخانه صفوي قزوين و فضاهاي وابسته به آن مورد بررسي قرار گرفت.

وي افزود: در بخش طرح‌هاي جامع حفاظت و مرمت و ساماندهي، طرح‌هاي تعدادي از باغ‌هاي تاريخي نظير باغ فين کاشان، باغ و عمارت رحيم آباد و باغ اکبريه بيرجند، باغ نشاط لار، باغ‌هاي صفوي بهشهر، چشمه علي دامغان و باغ شازده و نيز طرح‌هاي مربوط به قنوات يزد و کرمان، پل‌هاي تاريخي لرستان، قلعه رودخان، قلعه ايرج ورامين مورد بررسي قرار گرفت.

صابري در خصوص طرح‌هاي مربوط به مديريت حفاظت محوطه هاي تاريخي نيز گفت: طرح‌هايي نظير سيراف،‌ کوه خواجه، دهانه غلامان،‌ شهر سوخته، زيويه، قلعه اردشير و قلعه دختر کرمان، محوطه ارجان،‌ شهر تاريخي جرجان و ديوار دفاعي گرگان، هرمز کهنه و محوطه سميران از مواردي است که در اين جلسات مطرح و مورد بررسي واقع شد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10399
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است