شنبه 29 ارديبهشت 1403

کشف خانه عصر برنز در انگلستان

  تاريخ:پانزدهم آبان 1387 ساعت 11:22   |     کد : 10454   |     مشاهده: 1429
به گزارش صنعت نیوز، باستان‌شناسان بريتانيايي در منطقه‌اي واقع درغرب انگلستان، آثاري از يک خانه قديمي با قدمتي 3000 ساله را کشف کردند که بقايايي از اشيا عصر برنز را در خود جاي داده بود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، باستان‌شناسان بريتانيايي در منطقه‌اي واقع درغرب انگلستان، آثاري از يک خانه قديمي با قدمتي 3000 ساله را کشف کردند که بقايايي از اشيا عصر برنز را در خود جاي داده بود.

علاوه بر اين خانه قديمي، حفره‌اي عميق حاوي مقادير زيادي از ظروف ماقبل تاريخ نيز کشف شد که همه آنها درون يک مخزن سفالي بزرگ قرار داشتند.

دانشمندان سعي دارند با آزمايشات کربني بذرهاي موجود در اين مخزن، آنچه را که ساکنان قديمي اين منطقه مي‌کاشته و مي‌خوردند را شناسايي کنند.

کشف چند چاله با سطحي صاف متعلق به دوره رومي‌ها از ديگر اکتشافات اين منطقه بود.چاهي که در‌ آن لوازم سنگي چهار هزار ساله ديده شد. باستان‌شناسان معتقدند، اين وسايل متعلق به شکارچيان و کشاورزان منطقه پيش از روي کار آمدن فلز در زندگي ساکنان بريتانيا بوده است.

باستان‌شناسان درصددند با بررسي شواهد به دست آمده در اين منطقه با موقعيت مکاني آن در قرن هاي 18 و 19 اطلاعات جديدي از تغييرات محيط طي يک مدت زمان چند هزار ساله را به دست آورند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10454
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است