شنبه 29 ارديبهشت 1403

ظروف سراميکي باستاني، گذشته ويتنام را بازگو مي‌کند

  تاريخ:پانزدهم آبان 1387 ساعت 11:23   |     کد : 10455   |     مشاهده: 1349
به گزارش صنعت نیوز، کشف بقايايي از ابزار آلات و ظروف سراميکي در شهر هالونگ در منطقه توان چائو واقع در شمال ويتنام، اطلاعات جديدي از وضعيت زندگي ساکنان اين کشور طي قرن‌هاي هفتم تا دهم ميلادي را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کشف بقايايي از ابزار آلات و ظروف سراميکي در شهر هالونگ در منطقه توان چائو واقع در شمال ويتنام، اطلاعات جديدي از وضعيت زندگي ساکنان اين کشور طي قرن‌هاي هفتم تا دهم ميلادي را ارائه کرد.

در اين عمليات اکتشافي که توسط موسسه باستان‌شناسي ويتنام صورت گرفت مقاديري از پارچه ها، جام‌ها، ظروف، ديگ و حوضچه‌هاي سفالين کشف شد که در برخي از آنها، چرخ‌هايي براي حمل آسانتر تعبيه شده بود. اثر انگشت سازندگان آنها هنوز روي برخي از آثار ديده مي‌شود.

باستان‌شناسان معتقدند، اين اشيا مخصوص مسافرت‌هاي دريايي ساخته شده بودند، زيرا طبق اسناد تاريخي، بخش شرقي جزيره توان چائو، در زمان‌هاي گذشته بندري شلوغ بوده است.

انگوين تين دانگ، سرپرست تيم باستان‌شناسي، در حالي که اين منطقه را معدن طلاي باستان‌شناسان مي‌ناميد گفت: اين وسايل، مخصوصا آنهايي که پيش از قرن دهم ساخته شده‌اند براي بررسي هنر باستاني سفالگري اهميت فوق العاده‌اي داشته و اطلاعات زيادي از فرهنگ موردم ويتنام در زمان‌هاي دور را براي ما بازگو خواهند کرد.

وي افزود: اميدواريم با حفاظت و حراست دقيق از اين منطقه و نمايش آثار به دست آمده آن در موزه‌هاي منطقه‌اي فرصت تازه‌اي براي جذب گردشگران به وجود آورديم.

موسسه باستان شناسي ويتنام در نظر دارد با همکاري موسسه شرق دور شناسي فرانسه (EFEO) موزه‌اي را با هدف نمايش آثار به دست آمده در اين منطقه در ژولاي سال 2009 راه‌اندازي کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10455
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است