شنبه 29 ارديبهشت 1403
مديرعامل مترو:

واگن هاي جديد در راهند

  تاريخ:شانزدهم آبان 1387 ساعت 09:10   |     کد : 10514   |     مشاهده: 1189
به گزارش صنعت نیوز، مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) گفت:160واگن و 38 لوكوموتيو براي خط تهران ـ كرج سفارش داده ايم تا در مجموع 19 قطار ايجاد كنيم و مراحل ساخت انها بجز 26 واگن همه داخل كشور انجام مي شود .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) گفت:160واگن و 38 لوكوموتيو براي خط تهران ـ كرج سفارش داده ايم تا در مجموع 19 قطار ايجاد كنيم و مراحل ساخت انها بجز 26 واگن همه داخل كشور انجام مي شود .

محسن هاشمي در حاشيه همايش دو روزه هسته هاي گزينش استانداري هاي سراسر كشور در جمع خبرنگاران افزود: هم اكنون كارخانه واگن سازي فتح آباد در حال ساخت اين واگن‌هاست و قرار بود همه واگن‌ها در داخل كشور توليد شود، اما به دليل انكه خط تهران ـ كرج نياز جدي به واگن دارد، از شركت توليدكننده (چين) خواستيم كه 26 واگن را زودتر به ما تحويل دهد و خوشبختانه 16 واگن از اين تعداد آماده شده و در حال حمل به ايران است.

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) گفت: البته قرار بود اين واگن ها ابان امسال در بندر عباس تحويل داده شود اما به دليل آن كه كشتي حمل كننده مستقيما به بندرعباس نيامد، حدود 15 روز تاخير دارد.

وي افزود: اين 16واگن كه دو طبقه است تا اواخر آذر در خط تهران ـ‌ كرج آماده جابجايي مسافر ‌مي شود.

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) اضافه کرد: بقيه واگن ها در يك سال آينده در واگن سازي تهران ساخته خواهد شد و با اضافه شدن واگن‌هاي جديد به خط تهران ـ كرج ، سر فاصله قطار در اين خط به پنج دقيقه كاهش مي ‌يابد.

هاشمي گفت: 455 واگن يك طبقه نيز براي خطوط درون شهري در حال آماده‌سازي در واگن سازي پارس است و مواد اوليه انها خريداري شده و در حال ساخت بدنه است .

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) اضافه کرد: نخستين نمونه از قطارهاي جديد اماده شده است و تا اواخر سال وارد خط مي ‌شود و از آن پس هر ماه دو قطار جديد وارد خطوط خواهد شد.

وي افزود: در داخل قطارهاي جديد امكان نصب دوربين‌هاي مداربسته وجود دارد و از اين طريق مي‌توان از برخي تخلفات همچون سرقت و دست ‌فروشي جلوگيري کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10514
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است