شنبه 29 ارديبهشت 1403

طرح مدرسه سبز در مدارس تهران اجرا می شود

  تاريخ:شانزدهم آبان 1387 ساعت 11:28   |     کد : 10549   |     مشاهده: 373
به گزارش صنعت نیوز، طرح مدرسه سبز با رویکرد آموزش های زیست محیطی در تعدادی از مدارس مناطق 1، 2 و 19 توسط شهرداری تهران آغاز شد .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، طرح مدرسه سبز با رویکرد آموزش های زیست محیطی در تعدادی از مدارس مناطق 1، 2 و 19 توسط شهرداری تهران آغاز شد .

صبح امروز با حضور مشاور شهردار تهران در امورمحیط زیست ، نماینده آموزش و پرورش استان تهران و نمایندگان مدارس مناطق، اولین نشست فاز اجرایی طرح آموزش زیست محیطی این مدارس در مجتمع آموزشی سوده آغاز شد .

 

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت : با توجه به اقدامات موفقی که مجتمع آموزشی سوده در زمینه آشنایی دانش آموزان با مباحث زیست محیطی به عمل آورده، زمینه ای فراهم شد تا این اقدامات و آموزش های زیست محیطی در مدارس مناطق 2،1 و 19 آغاز شود .

 

حیدرزاده  در ادامه با بیان این که اطلاعات به دست آمده از استانداردهای آموزشی در سطح بین المللی را در این مدت توانستیم با نظام آموزشی ایران تطبیق داده و مدرسه ای سبز با تمام استانداردهای زیست محیطی ایجاد کنیم ، افزود : با توجه به تجربه کشور های توسعه یافته در امر ورود دانش آموزان به مقوله اجرایی در زمینه آموزش و به ویژه زیست محیطی ما نیز توانستیم تمام شاخص های زیست محیطی را در سطح این مدارس توسط خود دانش آموزان اجرا کنیم .

 

وی افزود: از آن جا که سرمایه های هر شهری شهروندان آن هستند ، زمانی می توانیم این سرمایه را افزایش دهیم که شهروندانی با کیفیت داشته باشیم، لذا آموزش های زیست محیطی به کودکان و نوجوانان بهترین گزینه برای انتقال فرهنگ محافظت از محیط زیست به خانواده هاست .

 

حیدرزاده خاطرنشان کرد: دراین طرح 50 نفر ازدانش آموزان مدارس مربوطه،آموزش های زیست محیطی را توسط کارشناسان و اساتید مجرب دریافت کرده و از این طریق فرهنگ مشارکت و تصمیم گیری برپایه نظام گفتگو به آنان ارائه خواهد شد.

 

وی افزود : تصمیماتی که از خروجی این 50 نفر در هر مدرسه به دست می آید با حمایت شهرداری تهران اجرا و در صورت موفقیت آن در سالجاری با حجم گسترده تری در سال تحصیلی  آینده در مدارس بیشتری اجرا می شود.

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10549
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است