شنبه 29 ارديبهشت 1403

قوانين ايران براي گردشگران خارجي بي‌نقص است

  تاريخ:هجدهم آبان 1387 ساعت 11:52   |     کد : 10608   |     مشاهده: 1261
به گزارش صنعت نیوز، مدير كل گمركات خراسان رضوي گفت: قوانين موجود گمركات كشور در حوزه گردشگران خارجي بي‌نقص، خوب و كافي است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مدير كل گمركات خراسان رضوي گفت: قوانين موجود گمركات كشور در حوزه گردشگران خارجي بي‌نقص، خوب و كافي است.

مسعود عاطفي افزود: بر اساس اين قانون هر گردشگر خارجي مي‌تواند تمام وسايل خود را وارد كشور كند و اشياء و لوازم مسافر در قالب هر نوع گردشگري از حقوق عوارض گمركي معاف است.

وي ادامه داد: خروج كالا نيز توسط گردشگران به شرط ايراني بودن كالا هيچ منع و مشكلي ندارد.

وي با بيان اينكه تورهاي مسافرتي نيز در اين زمينه تابع مقررات بوده و به لحاظ گمركي مشكلي در كشور ما ندارند، گفت: عمده مشكلات ما با گردشگراني است كه از اتباع داخلي بوده و قصد وارد كردن كالا از خارج از كشور را دارند.

وي با تاكيد بر اينكه ورود كالا توسط هموطنان به نفع اقتصاد كشور نيست و تنظيم بازار داخلي را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد، افزود: گردشگراني كه با اهداف تجاري وارد كشور مي‌شوند به لحاظ قانوني گردشگر تلقي نشده و بر اساس تجارت چمداني، اتباع كشورهاي بيگانه مي‌توانند هزار دلار و ايرانيان تا 500 دلار كالا از كشور خارج كنند.

وي خاطر نشان كرد: بازارچه‌هاي مرزي خراسان رضوي نيز در سال 87 نسبت به شش ماه اول سال گذشته 31 درصد رشد داشته است.

عاطفي با اشاره به اينكه هر ساله شاهد 50 درصد رشد در ورود و خروج گردشگر از طريق گمركات كشور هستيم، گفت: در مقايسه با كشورهاي ديگر ظرفيت زيادي در جذب گردشگر داريم كه هنوز بدون استفاده مانده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10608
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است