شنبه 29 ارديبهشت 1403

معماري حرم رضوي از شگفتي‌هاي دنياست

  تاريخ:هجدهم آبان 1387 ساعت 12:29   |     کد : 10617   |     مشاهده: 1257
به گزارش صنعت نیوز، باستان‌شناس ژاپني گفت: در صورت اطلاع‌رساني گسترده به دور از تعصبات سياسي حاكم بر دنيا، معماري اسلامي حرم رضوي را مي‌توان در زمره شگفتي‌هاي تاريخي و باستاني دنيا معرفي كرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، باستان‌شناس ژاپني گفت: در صورت اطلاع‌رساني گسترده به دور از تعصبات سياسي حاكم بر دنيا، معماري اسلامي حرم رضوي را مي‌توان در زمره شگفتي‌هاي تاريخي و باستاني دنيا معرفي كرد.

ويه اوشيدا در بازديدي كه از اماكن فرهنگي و تاريخي آستان قدس رضوي داشت افزود: معماري اين مكان مقدس داراي عظمتي حاصل از هنر اصيل و اسلامي است كه آن را به يك اثر ارزشمند تاريخي، باستاني و وصف‌ناپذير مبدل كرده است.

وي در بازديدي كه از موزه مركزي و گنجينه قرآن آستان قدس رضوي به عمل آورد، گفت: گنجينه‌هاي متنوع آستان مبارك رضوي مي‌تواند رقيب خوبي براي موزه‌هاي معتبر دنيا در مورد وجود آثار و اشياي قيمتي و باستاني باشد.

وي گنجينه فرش را يكي از ارزشمندترين گنجينه‌هاي جهان دانست و افزود: هنرمند فرش‌باف ايراني چه خوب توانسته است معرفت و مهارت را در هم ادغام نموده و احساسي عميق و استوار را در لابه‌لاي تار و پود فرش‌ها با دستان تواناي خود هويدا سازد و از تار و پود نقشي چشم‌نواز و الهام‌بخش بسازد.

از ديگر آثار مورد توجه او و همراهانش در موزه آستان قدس رضوي، اثر خاتم‌كاري شده از عاج فيل (اهدايي رئيس جمهور اسبق پاكستان به آستان قدس رضوي) بود كه او را با مقوله اهدا و وقف به خوبي آشنا ساخت.

اوشيدا در اين‌باره گفت: وجود اين مكان مقدس و معنوي توانسته است فراهم آورنده مجموعه‌اي عظيم با قدمت بالاي تاريخي، فرهنگي و هنري باشد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10617
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است