شنبه 29 ارديبهشت 1403

1500 مدرسه جدید جایگزین مدارس فرسوده

  تاريخ:نوزدهم آبان 1387 ساعت 11:40   |     کد : 10658   |     مشاهده: 1195
به گزارش صنعت نیوز، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت : همزمان با فرارسیدن سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی 1500 مدرسه با 8 هزارکلاس درس و با زیر بنای یک میلیون و 200 هزار متر مربع به فضاهای اموزشی کشور اضافه و یا جایگزین مدارس فرسوده می شود .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت : همزمان با فرارسیدن سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی 1500 مدرسه با 8 هزارکلاس درس و با زیر بنای یک میلیون و 200 هزار متر مربع به فضاهای اموزشی کشور اضافه و یا جایگزین مدارس فرسوده می شود .

مرتضی رئیسی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: عملیات اجرایی تخریب و نوسازی بقیه مدارس فرسوده اغاز شده است و تا مهرسال اینده 5000 مدرسه تخریبی دیگر نیز نوسازی و تحویل اموزش و پرورش خواهد شد .

وی افزود : در طول 3 سال گذشته 13720 مدرسه با 59 هزار و 204 کلاس درس به فضای اموزشی کشور افزوده شده است که از این تعداد بیش از 2982 مدرسه با 13 هزار و 543 کلاس درس مربوط به امسال است .

رئیسی هزینه ساخت هر کلاس را به طور متوسط 50 تا 60 میلیون تومان به ازای 150 متر مربع زیر بنا ذکر و اضافه کرد : بر روند ساخت و ساز پیمانکاران نظارت دقیق داریم و در صورت مشاهده موارد تخلف برخورد خواهیم کرد .

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به 26 هزار مدرسه غیر مقاوم در کشور از روند کند مقاوم سازی مدارس انتقادکرد وگفت : با روند موجود ، مقاوم سازی مدارس 10 سال زمان می برد .

رئیسی گفت : طرح مطالعات مقاوم سازی برای 2750 مدرسه تا پایان تابستان سال اینده به اتمام می رسد و از اغاز اجرای طرح مقاوم سازی مدارس در کشور بیش از 195 مدرسه نسبت به زمین لرزه مقاوم سازی شده اند.

وی در ادامه به حذف بخاریهای چکه ای و خطر افرین درمدارس کشور اشاره کرد و گفت : برای اجرای طرح گرمایش مرکزی و حذف این بخاریها در مدارس به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

معاون عمرانی وزیر اموزش و پرورش تاکید کرد: اعتبار لازم به استانها برای خرید بخاریهای استاندارد داده و استفاده از بخاریهای چکه ای برای سال تحصیلی جدید ممنوع شده است.

رئیسی خاطر نشان کرد:سازمان نوسازی مدارس برای تسریع در روند نوسازی مدارس از تمام ظرفیت های مطالعاتی کشور استفاده خواهد کرد اما مطابق قانون تنها می تواند با مراکزی طرف قرارداد شود که به تایید معاونت توسعه مدیریت نیروی انسانی ریاست جمهوری برسد .

بنا براین گزارش معاون عمرانی وزیر اموزش و پرورش همچنین از تدوین استانداری لازم برای وسایل اموزشی و کمک اموزشی مدارس خبرداد و افزود : امسال 100 میلیارد تومان برای خرید وسائل اموزشی و کمک اموزشی مدارس در نظر گرفته شده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10658
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است