جمعه 28 ارديبهشت 1403

بخش مسکن در آمريکا بيشترين ريزش نيروي کار را دارد

  تاريخ:بيستم آبان 1387 ساعت 10:10   |     کد : 10716   |     مشاهده: 791
به گزارش صنعت نیوز، کارشناس و مشاور مسائل اقتصادي بيشترين ريزش نيروي کار در آمريکا را در بخش مسکن دانست.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، کارشناس و مشاور مسائل اقتصادي بيشترين ريزش نيروي کار در آمريکا را در بخش مسکن دانست.

دومنيک تاولا گفت در حال حاضر در ميان بخش هاي مختلف اقتصادي که در آمريکا با ريزش نيروي کار روبرو شده اند، صنعت مسکن با بيشترين ميزان کاهش نيروي کار و بيکار شدن افراد شاغل در آن روبروست. بعد از اين بخش، بخش خدمات اقتصادي مانند بانک ها و بيمه ها نيز شمار زيادي از کارکنان خود را بيکار کرده اند.

وي ادامه داد بحراني که اکنون گريبان گير صنعت خودروي آمريکا شده است نه تنها باعث بيکاري گسترده در ميان کارگران شاغل در اين کارخانه ها مي شود، بلکه تاثير بسيار سوئي نيز بر قعطه سازان و تامين کنندگان قطعات مختلف اين خودروسازان مي گذارد. در حال حاضر ميشيگان، فلوريدا، کلرادو، کاليفرنيا و نوادا از جمله ايالت هايي هستند که ريزش نيروي کار کارگري در آنان بسيار زياد است. همچنين در ايالت هايي مانند نيويورک نيز شاهديم که نيروهاي بخش هاي خدمات مالي مانند بانک ها و بيمه ها اخراج شده اند.

مشاور امور اقتصادي افزود از ديگر سو ما در مشاغلي مانند حسابداري يا پرستاري و آموزش و پرورش کمبودهايي داريم که از نظر جذب نيروي کار، اين مشاغل را مي توان در صدر فهرست کارزا در آمريکا قرار داد. البته بايد اين مساله را نيز توجه داشته باشيم که يکي از مهم ترين مشکلاتي که ما در اقتصاد خود داريم نبود اطمينان به اقتصاد است. بسياري از مردم آمريکا همچنان کار دارند و حقوق خود را نيز به اندازه و بدون تاخير مي گيرند ولي کسي حاضر به خرج کردن نيست زيرا نگرانند.

تاولا گفت وقتي چنين حالتي پيش مي آيد توليد کنندگاني مانند توليد کنندگان خودرو به دشواري مي خورند و کاري که اوباما ميتواند براي حل اين مشکل انجام دهد اين است که اطمينان از دست رفته را به اقتصاد آمريکا بازگرداند و مردم بار ديگر به خرج کردن درآمد خود علاقه مند شوند. کاهش قيمت بنزين يکي از عوامل اين کار است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10716
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است