جمعه 28 ارديبهشت 1403

بيش از 250 کيلومتر خط مترو با تامين اعتبار تا پنج سال آينده ساخته مي شود

  تاريخ:بيستم آبان 1387 ساعت 10:12   |     کد : 10717   |     مشاهده: 773
به گزارش صنعت نیوز، در جريان بازديد دادستان کل کشور از عمليات ساخت مترو اعلام شد: در صورت تامين اعتبار، بيش از250 کيلومتر از مترو تهران تا سال 92 به بهره برداري مي رسد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، در جريان بازديد دادستان کل کشور از عمليات ساخت مترو اعلام شد: در صورت تامين اعتبار، بيش از250 کيلومتر از مترو تهران تا سال 92 به بهره برداري مي رسد.

محسن هاشمي مديرعامل شرکت راه آهن تهران و حومه (مترو) با بيان اين مطلب گفت: هم اکنون 92کيلومتر از مترو تهران با 52 ايستگاه در حال بهره برداري است.

وي بر ضرورت اختصاص منابع ارزي براي پيشبرد طرح هاي مترو تاکيد کرد و گفت: وزارت کشور با استفاده مترو از يک و نيم ميليارد دلار اعتبار ارزي به صورت فاينانس موافقت کرده است که براي احداث خطوط3، 6 و 7 هزينه خواهد شد.

مديرعامل شرکت راه آهن تهران و حومه (مترو) گفت: مجلس شوراي اسلامي پارسال اجازه داد از حساب ذخيره ارزي براي مترو استفاده شود اما با گذشت 8 ماه از امسال هنوز براي پرداخت آن تصميمي اتخاذ نشده است.

هاشمي گفت: براي توسعه خطوط مترو تهران و بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي در زمان دولت هشتم، شرکت راه آهن تهران و حومه مجاز بود 2ميليارد دلار اعتبار ارزي به صورت فاينانس دريافت کند که متاسفانه پرداخت نشده است.

مديرعامل شرکت راه آهن تهران و حومه افزود: براي سرعت بخشيدن به عمليات احداث متروي تهران، ساخت بخشي عمده اي از خط تجريش، خط توسعه 2، بيست کيلومتر از خط 4، بخشي از خط 3 در خيابان ولي عصر و خطوط 6و7 به پيمانکاران واگذار شده است.

هاشمي گفت: بر اساس امکانات و توانايي موجود، امکان احداث سالانه 20 کيلومتر مترو در تهران وجود دارد و امسال 15 کيلومتر مترو به بهره برداري مي رسد.

مديرعامل شرکت راه آهن تهران و حومه گفت: روزانه يک و نيم ميليون سفر با مترو انجام مي شود.

قربانعلي دري نجف آبادي دادستان کل کشور در بازديد از متروي تهران با بيان اين که کار کارکنان مترو در کشور قابل تقدير است افزود: مترو يکي از ضرورت هاي کشور و کلان شهرهاست.

دري نجف آبادي گفت: با توجه به گستردگي عمليات احداث مترو در تهران، پيشرفت کار آن به حمايت بيشتر مجلس و دولت نياز دارد.

دادستان کل کشور گفت: توسعه عمليات مترو و سرعت بخشي به احداث آن نيازمند تامين ارز مورد نياز از صندوق ذخيره ارزي و منابع داخلي است.

دري نجف آبادي در بازديد از متروي تهران از مسيرهاي در حال ساخت و بهره برداري شده، کارگاه هاي خطوط 4،1 و توسعه شمالي مترو ديدن کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10717
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است