شنبه 29 ارديبهشت 1403

احيا روم باستان با تصاوير سه بعدي

  تاريخ:بيستم آبان 1387 ساعت 10:45   |     کد : 10725   |     مشاهده: 1267
به گزارش صنعت نیوز، بازگشت روم، نام پروژه جديدي است که با استفاده از تصاوير سه بعدي رايانه‌اي بازديدکنندگان آمفي تئاتر باستاني شهر رم را قادر مي‌سازد تا به صورت مجازي فضاي روم باستان را از نزديک تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، بازگشت روم، نام پروژه جديدي است که با استفاده از تصاوير سه بعدي رايانه‌اي بازديدکنندگان آمفي تئاتر باستاني شهر رم را قادر مي‌سازد تا به صورت مجازي فضاي روم باستان را از نزديک تجربه کنند.

شبيه سازي رايانه‌اي "بازگشت روم" اين فرصت را به گردشگران مجازي روم باستان مي‌دهد تا در خيابان‌هاي اين شهر در دوره‌هاي مختلف حکومتي امپراتوري روم به سياحت بپردازند.

در اين پروژه گردشگري مجازي سعي شده است تا اکثر بناهاي تاريخي اين شهر همچون محل گردهمايي سران، مرکز حکومتي روم،‌معبد وستا و ديگر مناطق معروف به صورت سه بعدي ساخته و گردشگران از نزديک به تماشاي آنها در زمان اوج قدرتشان بپردازند.

علاوه بر مناطق باستاني، برخي از شخصيت‌هاي معروف اين دوره همچون امپراتور ماکسنتيوس که حکومت روم در سال 310 ميلادي را برعهده داشت و همچنين نبرد گلادياتورها در ميدان بزرگ شهر نيز از ديگر جاذبه‌هاي اين گردشگري مجازي است.

گردشگران قادر خواهند بود از طريق هدفون‌هاي تعبيه شده در محل اجراي اين شبيه سازي اطلاعات داده شده را به هشت زبان زنده دنيا دريافت کنند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10725
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است