شنبه 29 ارديبهشت 1403
ضرغامی :

تلاش جمعی برای آزاد اندیشی

  تاريخ:بيستم آبان 1387 ساعت 13:13   |     کد : 10756   |     مشاهده: 1265
به گزارش صنعت نیوز، رئیس رسانه ملی با اعلام اینکه برای کشف اشکالات و بر طرف کردن موانع آزاد اندیشی در کشور باید صادقانه کاستی های خود را بپذیریم ، از همه متولیان این موضوع خواست برای ایجاد بستر مهم آزاداندیشی تلاش کنند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رئیس رسانه ملی با اعلام اینکه برای کشف اشکالات و بر طرف کردن موانع آزاد اندیشی در کشور باید صادقانه کاستی های خود را بپذیریم ، از همه متولیان این موضوع خواست برای ایجاد بستر مهم آزاداندیشی تلاش کنند .

ضرغامی در هفتمین همایش چهره های ماندگار ایجاد زمینه مناسب برای طرح ایده های مختلف و افکار گوناگون در فضایی آزاد را مناسب ترین راه برای رسیدن کشور به رشد و بالندگی دانست .

وی توجه به نهضت نرم افزاری و تولید علم وخلق نظرات جدید را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه ملی وظیفه خود می داند بسترساز فضای آزادی باشد که در آن اندیشمندان و صاحبنظران با استفاده از آن منشاء خدمات خلاقانه و آثار نو وایده هایی جدید برای شکوفایی کشور باشند.

رئیس رسانه ملی فضای موجود نظریه پردازی را منطبق با دیدگاه های رهبر معظم انقلاب ندانست و تصریح کرد : نهادها ، دستگاهها و سازمانهایی که وظیفه ایجاد این بستر مهم برای کشور را برعهده داشتند امروز باید در خصوص این عقب ماندگی پاسخگو باشند .

ضرغامی باردیگر تضارب افکار را موجب شکوفایی کشور دانست و افزود : باید برای طرح سخن مخالف و شنیدن حرفهای گوناگون هزینه داد و این هزینه با اتخاذ تدابیر منطقی بالندگی کشور را درپی خواهد داشت .

رئیس سازمان صدا وسیما دربخش دیگری از سخنانش درباره همایش چهره های ماندگار که به همت صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار و از 18 شخصیت فرهیخته علمی معاصر ایران در رشته های مختلف تجلیل شد ، با اشاره به اینکه تکریم عالم و چهره های ماندگار ارج نهادن به مقام علم برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی است ، گفت: هر گاه فکر پاک و اندیشه سالم با عمل صالح همراه شود زمینه خلاقیت و نواوری در یک ملت پدیدار می شود .

ضرغامی افزود : نوآوری حرکتی مقطعی نیست بلکه فرایندی رقابتی است که باید به صورت مستمر با تکیه برایده های نو زمینه خلق روشهای کارآمد را محیا سازد .

وی با اشاره به اهمیت نهادینه شدن علم و دانش در ایران خاطرنشان کرد : اگر درپی فکر و عمل صالح شهد شیرین نوآوری حس نشود این نوآوری در مفهوم خود بی ارزش است .

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین ضمن آرزوی شفا وسلامت برای دکتر حسن حبیبی یاد و خاطره شاعر متعهد کشور مرحوم قیصرامین پور را گرامی داشت .

در هفتمین همایش چهره های ماندگار از آقایان دکتر مصطفی پور تراب (موسیقی ) دکتر شمس شریعت تریقان (پزشکی ) دکتر عباس شیبانی (پزشکی ) داود رشیدی (سینما) استادنصراله افجعی (خوشنویسی ) دکتر حسن انوری (ادبیات فارسی ) دکتر محمد ادریسی (شیمی) دکتر منصور طاهری انارکی (مهندسی شیمی ) دکتر شکوه نوابی نژاد (روانشاسی و مشاوره ) استادعلی اکبر صادقی (هنرهای تجسمی) دکتر ارسلان قهرمانی(مهندسی عمران )استادمحمد گلیار(معماری سنتی) دکتر غلامعلی حدادعادل (فلسفه )دکتر ناصر سیم فروش (پزشکی)دکتر محمد جعفر ملکوتی (کشاورزی و خاک شناسی ) زنده یاد دکتر قیصر امین پور (ادبیات فارسی) استاد سید مهدی شجاعی (ادبیات فارسی ) دکتر محمد مهدی شیخ جباری (فیزیک ) با لوح تقدیر و جایزه ویژه تجلیل شد .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10756
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است