شنبه 29 ارديبهشت 1403

بهره‌برداري از فاز اول بزرگترين پروژه زيست محيطي ذوب آهن اصفهان

  تاريخ:بيستم آبان 1387 ساعت 13:18   |     کد : 10759   |     مشاهده: 1517
به گزارش صنعت نیوز، در سال نوآوري و شكوفايي و در راستاي فعاليتهاي زيست محيطي، فاز اول بزرگترين پروژه زيست محيطي مجتمع ذوب‌آهن اصفهان، در بخش فولاد سازي اين مجتمع با حضور مهندس هراتي نيك، معاون وزير صنايع و معادن و مهندس لاهيجان زاده، مديركل سازمان حفاظت از محيط زيست استان اصفهان رسماً در مدار بهره‌برداري قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، در سال نوآوري و شكوفايي و در راستاي فعاليتهاي زيست محيطي، فاز اول بزرگترين پروژه زيست محيطي مجتمع ذوب‌آهن اصفهان، در بخش فولاد سازي اين مجتمع با حضور مهندس هراتي نيك، معاون وزير صنايع و معادن و مهندس لاهيجان زاده، مديركل سازمان حفاظت از محيط زيست استان اصفهان رسماً در مدار بهره‌برداري قرار گرفت .

مهندس احمدعلي هراتي نيک درخصوص اين پروژه عظيم زيست محيطي و نقش آن در طرح توسعه ذوب آهن اصفهان گفت: نصب تجهيزات سنگين و عظيم اين پروژه همزمان با توليد و بدون ايجاد وقفه در فعاليتهاي اين كارخانه در ارتفاع بالا انجام گرفت از اين رو تلاش ويژه‌اي را مي‌طلبيد.

رئيس هيئت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران (ايميدرو) ابراز اميدواري كرد: با راه‌اندازي اين پروژه، علاوه بر کاهش قابل توجه آلايندگي‌ها، زمينه توليد 6 / 3 ميليون تن فولاد خام در سال فراهم شود .

سبحاني افزود: پروژه بازسازي و تعويض ديگ و تصفيه گاز که به عنوان يکي از زيرپروژه‌هاي طرح توازن مجتمع ذوب آهن، با مشاركت پيمانكاران داخلي و شركتي از كره جنوبي انجام شده است، طي سالهاي گذشته مراحل طراحي، ساخت تجهيزات داخلي و خارجي و انتقال آن به  كارخانه انجام گرفته و نصب وعمليات اجرايي آن امسال آغاز شد .

وي افزود: با راه‌اندازي اين واحد، پروژه بازسازي 2 واحد ديگر نيز شروع خواهد شد و تا اواسط سال آينده، اين مجموعه با ظرفيت کامل در مدار توليد قرارمي‌گيرد .

مهندس سبحاني هزينه اجراي كل پروژه براي سه واحد را بيش از200 ميليارد ريال و 17 ميليون دلار اعلام كرد و گفت : در اين طرح، تصفيه گاز جديد با روشي نوين منطبق با الزامات قانوني زيست محيطي، عمل فيلتراسيون گرد و غبار را انجام داده و خروجي از دودكش در حد استانداردهاي تعيين شده کنترل مي گردد .

وي خاطرنشان شد : تكميل  اين پرو‍‍ژه مزاياي ديگري از جمله بازيافت حرارتي و صرفه جويي انرژي قابل توجه معادل با حدود150ميليون مترمكعب گاز طبيعي و نيز بالاترين سطح اتوماسيون در راستاي كنترل‌هاي بهينه فرآيند را بدنبال خواهد داشت.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10759
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است