شنبه 29 ارديبهشت 1403

تمهیدات تشویقی دولت در صنعت برق

  تاريخ:بيست و يکم آبان 1387 ساعت 10:15   |     کد : 10798   |     مشاهده: 1525
به گزارش صنعت نیوز، دولت به منظور تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در صنعت برق وافزایش صرفه اقتصادی تولید برق از منابع انرژی‌های نو، با افزایش نرخ خرید برق تولیدی بخش‌های غیردولتی از منابع انرژی‌های نو موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع صنعت نیوز، دولت به منظور تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در صنعت برق وافزایش صرفه اقتصادی تولید برق از منابع انرژی‌های نو، با افزایش نرخ خرید برق تولیدی بخش‌های غیردولتی از منابع انرژی‌های نو موافقت کرد.

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت نیرو نرخ خرید برق تولیدی بخش‌های غیردولتی از منابع انرژی‌های نو در ساعات اوج و عادی را از 650 ریال به 1300 ریال و در ساعات کم‌باری از 450 ریال به 900 ریال افزایش داد.

این ارقام برای سال 1387 تعیین شده است و برای سال‌های بعد بر اساس فرمول مصوب در آئین‌نامه اجرایی شرایط و تضمین خرید برق موضوع بند «ب» ماده 25 قانون برنامه چهارم توسعه، موضوع تصویب‌نامه 8 تیر 84 اصلاح خواهد شد.

مابه‌التفاوت ناشی از اجرای این تصویب‌نامه از محل اعتبارات بند (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1387 کل کشور و با تصویب کارگروه مربوط در وجه شرکت توانیر به صورت هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود و در سال‌های بعد نیز در بودجه‌های سالیانه پیش‌بینی می‌شود.

این تصویب‌نامه را 15 آبان 87 معاون اول رئیس‌جمهور جهت اجرا ابلاغ کرده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10798
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است