جمعه 28 ارديبهشت 1403

صنعت ساختمان ازنبود قوانين جامع ، ثبات قيمت و نظارت آسيب ديده است

  تاريخ:بيست و يکم آبان 1387 ساعت 12:50   |     کد : 10821   |     مشاهده: 701
به گزارش صنعت نیوز، يک کارشناس ساختمان و سازه گفت : صنعت ساختمان سازي در کشور به دليل نبود قوانين جامع ، نظارت بر توليد مصالح و اجراي طرحهاي ساختماني و همچنين بي ثباتي در قيمت خدمات و سرمايه ، آسيبهاي جدي ديده است .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، يک کارشناس ساختمان و سازه گفت : صنعت ساختمان سازي در کشور به دليل نبود قوانين جامع ، نظارت بر توليد مصالح و اجراي طرحهاي ساختماني و همچنين بي ثباتي در قيمت خدمات و سرمايه ، آسيبهاي جدي ديده است .

عليرضا فروغي در هم انديشي موانع رشد صنعت ساختمان در ايران افزود :متاسفانه نبود قوانين جامع در ساخت و ساز شهري سبب جلوگيري از سرمايه گذاري کلان بخش خصوصي شده است .

وي با اشاره به اينکه در دهه 70 ارائه مجوز بدون ضابطه افزون بر تخريب چهره شهر ، مشکلات فراواني درترافيک ، محيط زيست و فاضلاب شهري ايجاد کرده است ، تصريح کرد : با ارائه طرح تفصيلي کلانشهر تهران اميد مي رود که از مشکلات اين شهر کاسته شود.

فروغي اضافه کرد:به دليل محاسبه ارزش زمين تحت عنوان قدرالسهم در بيشتر ساختمانهاي شهرهاي بزرگ ملاک محاسبه ، قيمت زمين بوده است وبه همين علت تلاشي از کارفرماها و بالطبع مهندسان براي افزايش کيفيت ساخت انجام نمي شود .

وي گفت : چنانچه قوانين و مصوبات دولتي از اعتبار حداقل زماني لازم برخوردار باشند ، امکان سرمايه گذاري براي طرحهاي دراز مدت فراهم مي شود .

اين کارشناس افزود:براي تقويت پايه علمي مهندسان کشور ،ضروري است که دوره هاي آموزشي بصورت دائمي و ساليانه در نظر گرفت تا از نيرويي کارآمد در صنعت ساختمان سازي کشور برخوردار شويم .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10821
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است