شنبه 29 ارديبهشت 1403

کاهش جهانی تولید سنگ آهن

  تاريخ:بيست و يکم آبان 1387 ساعت 13:24   |     کد : 10824   |     مشاهده: 1609
به گزارش صنعت نیوز، شرکتهای معدنی استرالیایی ریو و فورتسکو هر دو میزان تولیدات خود را در پی کاهش تقاضای فولاد ، 15% کاهش داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز،  شرکتهای معدنی استرالیایی ریو و فورتسکو هر دو میزان تولیدات خود را در پی کاهش تقاضای فولاد ، 15% کاهش داده اند.

پیش بینی می شود ، ریو امسال 170 ت 175 میلیون تن سنگ آهن را تولید کند که این با مقدار 195 میلیون تنی سال قبل متفاوت است .

پیش تر از این رقیب برزیلی ، Vale ، تولید سنگ آهن خود را 30 میلیون تن یعنی 15% کاهش داده بود.

این یعنی در حدود 50 میلیون از سهم سنگ آهن بازارهای جهانی در سال 2008 کاسته شده است هفته پیش ، قبل از کاهش تقاضاها ، رئیس Vale گفت : که شرکت ممکن ایت در سال 2009 به مذاکراتی با تأسیسات فولاد بپردازد و با آنها درباره میزان قیمت سنگ آهن صحبت کند .

بزرگترین معدن داران سنگ آهن جهان ، منتظر فشارهای کاهش قیمت از سوی تولید کنندگان فولاد هستند

بی اچ بیلیتون – سومین تولید کننده بزرگ سنگ آهن جهان – برنامه رقبای خود یعنی ریو و Vale را پیش نگرفته و هنوز به کاهش تولیدات دست نزده است.

دلیل این می تواند این چنین باشد که هفته پیش بی اچ پی با مخالفت اتحادیه اروپا با مناقصه ریو مواجه شده است و هم اکنون زمان بی برای کنترل قیمت سنگ آهن جهان بعد از کاهش شدید قیمت فولاد در پی تقاضای کم بازار ، اکثراً تحلیل گران بر این عقیده اند بحران امسال بد ترین بحران بعد از بحران اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10824
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است