شنبه 29 ارديبهشت 1403

وضعيت اقتصادي هنرمندان صنايع‌دستي بررسي مي‌شود

  تاريخ:بيست و يکم آبان 1387 ساعت 13:37   |     کد : 10827   |     مشاهده: 1201
به گزارش صنعت نیوز، طرح بررسي مسايل اقتصادي صنعتگران صنايع‌دستي راهکاري براي بررسي وضعيت اقتصادي هنرمندان و صنعتگران است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، طرح بررسي مسايل اقتصادي صنعتگران صنايع‌دستي راهکاري براي بررسي وضعيت اقتصادي هنرمندان و صنعتگران است.

مدير کل حفظ و احياء معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي با بيان اين مطلب گفت: تا زماني شاغلان صنايع دستي از نظر اقتصادي تأمين نباشند، به طور حتم فعاليت در بخش صنايع دستي برايشان مقرون به صرفه نخواهد بود.

يحيي رحمتي با اشاره به اينکه در اين طرح استان تهران به عنوان زيربنا و معيار مورد بررسي قرار گرفته است، اظهار داشت: وضعيت اقتصادي کارگاه‌ها، صنعتگران صنايع‌دستي، کارگاه‌هاي فعال، وضعيت صنعتگران فعال در اين کارگاه‌ها در اين طرح تحقيقاتي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: طرح بررسي مسايل اقتصادي صنعتگران تهراني در چند فاز در حال اجرا است، اظهار داشت: اين طرح مراحل پاياني خود را پشت سر مي گذارد.

مديرکل حفظ و احياء اين معاونت با بيان اينکه کارشناسان اداره کل حفظ و احياء فاز اول تا سوم اين طرح را با موفقيت پشت سر گذاشته‌اند، گفت: فازهاي قبلي اين طرح چون مطالعه اوليه، آزمون مقدماتي و عمليات نظرسنجي ميداني که از اوايل سال جاري آغاز شده بود از مدتي پيش به پايان رسيده است.

رحمتي تصريح کرد: انتخاب استان تهران براي بررسي در اين مرحله بيشتر به دليل در دسترس بودن کارگاه‌ها و مراکز توليدي بوده است و همه اميد فعالان در اين بخش استفاده از اطلاعات به دست آمده براي ساير استان‌هاي کشور است.

وي خاطرنشان کرد: مرحله نهايي آن توسط يکي از کارشناسان اين واحد به عنوان کارشناس مسئول اداره کل حفظ و احياء اين طرح در مرحله نتيجه‌گيري و تدوين گزارش نهايي است.

مدير کل حفظ و احياء معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي يادآور شد: صنعتگران به عنوان ارکان اصلي توليد در صنايع‌دستي محسوب شده و رفع مشکلات اقتصادي منجر به رشد کيفيت و عرضه بهتر محصولات توليدي آنان مي‌شود.

يحيي رحمتي اظهار اميدواري کرد: اين پروژه که بيش از هفت ماه از آغاز آن مي گذرد تا اوايل آذرماه سال جاري به پايان رسيده و اطلاعات آن به عنوان الگويي براي استان‌هاي سراسر کشور ارسال شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10827
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است