جمعه 28 ارديبهشت 1403

افتتاح نخستين تونل ارتباطي امن تهران

  تاريخ:بيست و يکم آبان 1387 ساعت 15:06   |     کد : 10842   |     مشاهده: 809
به گزارش صنعت نیوز، بهنام خوشنودي، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين مراسم با تأكيد بر نقش كلان‌شهر تهران به عنوان پايتخت كشورمان، اظهار داشت: تهران به عنوان مركز اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي و آموزشي كشور به محل «انباشت سرمايه‌هاي ملي» و «تأمين نيازهاي ملي» تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، بهنام خوشنودي، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين مراسم با تأكيد بر نقش كلان‌شهر تهران به عنوان پايتخت كشورمان، اظهار داشت: تهران به عنوان مركز اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي و آموزشي كشور به محل «انباشت سرمايه‌هاي ملي» و «تأمين نيازهاي ملي» تبديل شده است.

فارس: بهره‌برداري از نخستين تونل ارتباطي «كريدور» امن تهران كه پايانه مسافربري جنوب را به ايستگاه متروي مجاور اين پايانه متصل مي‌كند، در مراسم ويژه‌اي با حضور مسئولان شهري و مسافران رسماً آغاز شد.

بهنام خوشنودي، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين مراسم با تأكيد بر نقش كلان‌شهر تهران به عنوان پايتخت كشورمان، اظهار داشت: تهران به عنوان مركز اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي و آموزشي كشور به محل «انباشت سرمايه‌هاي ملي» و «تأمين نيازهاي ملي» تبديل شده است.

خوشنودي افزود: روزانه حدود 200 هزار نفر و سالانه بيش از 70 ميليون نفر يعني معادل جمعيت كل كشور از اقصي نقاط ايران به تهران مراجعه مي‌كنند كه بالغ بر 70 درصد از اين تعداد از طريق پايانه‌ها وارد پايتخت مي‌شوند.

وي تعداد سفرهاي درون شهري در تهران را روزانه 15 ميليون و 300 هزار سفر اعلام و تصريح كرد: ارائه خدمات ملي به واسطه تمركز بسياري از امور در تهران باعث تحميل هزينه‌هاي اضافي به مديريت شهري پايتخت شده،‌ در حالي كه منبعي به منظور تأمين اين هزينه‌هاي اضافه در نظر گرفته نشده است.

قائم مقام معاون شهردار تهران پر كردن خلأ موجود در زمينه «انتظار ملي» از تهران را مستلزم «توجه ملي» به پايتخت دانست و اضافه كرد: تهران بايد از عنايت مجلس و كمك‌هاي دولت بهره‌مند شود.

خوشنودي از «گسيختگي فرهنگي» به عنوان معضلي جدي در زمينه ترافيك كه نيازمند فرهنگ سازي است نام برد و خاطرنشان كرد: امروزه مشكلات ناشي از ترافيك نه تنها يكي از دلمشغولي‌هاي اصلي شهروندان محسوب مي‌شود بلكه به يكي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي مديريت شهري نيز تبديل شده است.

قائم مقام معاون شهردار تهران از طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران به عنوان «مرام‌نامه» مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك نام برد و افزود: «سامانه حمل و نقل شهري يكپارچه» در پايتخت به نوعي كه به فوريت بتواند پاسخگوي اقشار مختلف شهروندان باشد، در طرح جامع پيش‌بيني شده است.

خوشنودي پايانه‌هاي مسافربري را يكي از 18 سيستم خروجي طرح جامع برشمرد و تصريح كرد: در حال حاضر پايانه‌هاي مسافربري از نظر مكان‌يابي و از منظر مشكلات ترافيكي و آلودگي‌هاي زيست محيطي پاسخگوي نياز امروز تهران نيستند و به عنوان نمونه جانمايي پايانه جنوب چندان منطقي به نظر نمي‌رسد.

وي با اشاره به پيش‌بيني احداث 15 پايانه نيمه متمركز و غير متمركز در قالب طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران اضافه كرد: «مديريت تقاضاي سفر» در جهت تامين آسايش و رفاه مسافران، از جمله اهدافي است كه در طرح جامع براي پايانه‌ها در نظر گرفته شده و در دستور كار مديريت شهري قرار دارد.

همچنين در اين مراسم مديرعامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري تهران از پايانه جنوب به عنوان يكي از بزرگترين كانون‌هاي حمل و نقل بين شهري كشور نام برد و اظهار داشت: ساماندهي اين پايانه كه با 28 سال قدمت و 17 هكتار وسعت نقش عمده‌اي در جا به جايي مسافران دارد. اقدامات ويژه‌اي را مي‌طلبد.

ولي‌الله آذروش ارتقاي كيفي و كمي خدمات به منظور تامين آسايش و آرامش مسافران ورودي و خروجي را از جمله اهداف مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك برشمرد و افزود: به اين منظور برنامه‌هاي گسترده‌اي براي نگهداري و بازسازي تاسيسات زيربنايي و زيباسازي پايانه‌ها در دست انجام است.

مديرعامل سازمان پايانه‌هاي پايتخت با بيان اين نكته كه سالانه 700 ميليون سفر بروي شهري در سراسر كشور انجام مي‌شود كه از اين تعداد 50 درصد از طريق پايانه‌هاي درون شهري صورت مي‌گيرد، اضافه كرد: پايانه‌هاي تهران براي 350 كيلومتر مربع وسعت و سه ميليون و 500 هزار نفر جمعيت طراحي شده‌اند. در صورتي كه در حال حاضر مساحت تهران به بيش از دو برابر و جمعيت آن به حدود سه برابر اين ميزان افزايش يافته است.

وي در پايان مجموع مساحت چهار پايانه مسافربري تهران را 96 هكتار ذكر كرد و خاطرنشان كرد: با احداث پايانه بزرگ شرق كه احداث آن به زودي با حضور شهردار تهران آغاز مي‌شود پايانه متمركز جنوب غرب و 15 پايانه نيمه متمركز و غيرمتمركز در طول برنامه 5 ساله، وسعت پايانه‌هاي مسافربري تهران در جهت توسعه و تحول فعاليت‌ها و ارايه خدمات هرچه بهتر و بيشتر به مسافران صد در صد توسعه، خواهد يافت.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10842
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است