شنبه 29 ارديبهشت 1403

رئيس انجمن فولاد خواستار توقف فوري واردات فولادي شد

  تاريخ:بيست و دوم آبان 1387 ساعت 12:12   |     کد : 10936   |     مشاهده: 1487
به گزارش صنعت نیوز، رئيس انجمن توليد کنندگان فولاد ايران گفت .. از ابتداي امسال تا کنون نزديک به شش ميليون انواع محصولات فولادي وارد ايران شده است .

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، رئيس انجمن توليد کنندگان فولاد ايران گفت .. از ابتداي امسال تا کنون نزديک به شش ميليون انواع محصولات فولادي وارد ايران شده است .

تقي بهرامي نوشهر افزود .. در حال حاضر با توجه به افزايش واردات و اشباع بازار فولاد داخلي همچنين کاهش مصرف در کشور ،به دولت پيشنهاد مي کنيم با ممنوعيت فوري واردات محصولات فولادي ، از ورشکستگي کارخانجات داخلي جلوگيري کند .

رئيس انجمن فولاد ايران در تشريح وضعيت کنوني صنعت فولاد گفت ..

امروز توليد کنندگان عمده فولاد جهان نزديک به چهل در صد از توليد خود را کاهش داده اند و حدود پنج شرکت بزرگ فولادسازي کشور چين به همراه تعدادي ديگر در سراسر جهان با ورشکستگي مواجه و بسياري از شرکتهاي فولادسازي نيز با انبوهي از فولاد توليدي، بدون مشتري مانده اند .

وي افزود .. در بنادر کشور نيز محصولات فولادي به وفور وجود دارد و علاوه بر آن کشتي هاي حامل محصولات فولادي به تعداد فراوان در دريا منتظر صدور مجوز براي واردات محصولات خود به ايران هستند .

تقي بهرامي نوشهر تصريح کرد .. در حال حاضر شرکتهاي خارجي با سياست دامپينگ،صنعت فولاد کشور را مورد هجوم قرار داده اند که در اين شرايط دولت مي تواند با استفاده از قانون ضد دامپينگ همچنين تصويب فوري افزايش تعرفه واردات محصولات فولادي به کشور تا سقف سي در صد در کميسيون ماده يک ، و اجراي سريع آن بوسيله گمرک از بخش توليد داخلي حمايت کند.

رئيس انجمن توليد کنندگان فولاد ايران تاکيد کرد .. با توجه به رکود بازار فولاد ، انواع محصولات در بازار وجود دارد و در صورت واردات بيشتر به کشور ، علاوه بر از بين رفتن اشتغال موجود در بخش صنعت ، اقتصاد کشور نيز بيش از پيش متضرر خواهد شد .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10936
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است