شنبه 29 ارديبهشت 1403

تقدیر از نخستین بانوی چهره ماندگار

  تاريخ:بيست و دوم آبان 1387 ساعت 12:27   |     کد : 10944   |     مشاهده: 1347
به گزارش صنعت نیوز، درمراسم بزرگداشت انجمن اثار و مفاخر ایران از نخستین بانوی چهره ماندگار علمی کشور (دکتر مهری باقری)تقدیر شد .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، درمراسم بزرگداشت انجمن اثار و مفاخر ایران از نخستین بانوی چهره ماندگار علمی کشور (دکتر مهری باقری)تقدیر شد .

در این مراسم که با حضور غلامعلی حداد عادل ،رئیس هیئت مدیره و اعضای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و جمعی از فرهیختگان کشور برگزار شد ،رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران با توصیف محاسن اخلاقی و علمی مهری باقری گفت :ایشان از نمونه های علم ،اخلاق و ایمان هستندکه با تحصیل زبانهای باستان ،الهیات و تدریس گسترش اسلام در دوران پیشین و ارتباط ان تا کنون نمونه ای از یک زن مسلمان را به نمایش گذاشته اند .

همچنین مهدی محقق رئیس هئیت مدیره انجمن اثار و مفاخر فرهنگی نیز پس از تقدیر و ذکر صفات برجسته مهری باقری گفت:باید اینگونه مراسم تقدیر را در دبیرستانها برگزار کرد تابا معرفی چهره هایی چون خانم باقری به نسل جوان انها الگوی درست زندگی خود را انتخاب کنند و از الگوهای نادرست بپرهیزند .

مهری باقری متولد سال 1324 در شهر تهران است. لیسانس زبان و ادبیات فارسی دارد و در رشته‌ی زبان‌شناسی و زبان‌های باستانی، فوق لیسانس گرفته است. دکتری او نیز در رشته‌ی ادیان و عرفان از دانشگاه تهران است.باقری به عنوان چهره‌ی ماندگار عرصه‌ی زبان‌شناسی در نخستین همایش چهره‌های ماندگار در سال 1380 معرفی شده است.مقدمات زبان‌شناسی، تاریخ زبان فارسی، واج‌شناسی تاریخی زبان فارسی (تحولات تاریخی اصوات زبان فارسی) و دین‌های ایران پیش از اسلام، از جمله آثار او هستند.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت سی‌وششمین سال تدریس تحقیق و تألیف بانوی فرهیخته و چهره ماندگار علمی کشور و به پاس یک عمر تلاش دکتر مهری باقری (استاد دانشگاه تبریز) در اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی، این بزرگداشت را برای او برگزار کرد .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10944
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است