شنبه 29 ارديبهشت 1403

کشف گورستاني 2500 ساله در سيسيل ايتاليا

  تاريخ:بيست و دوم آبان 1387 ساعت 13:24   |     کد : 10951   |     مشاهده: 1263
به گزارش صنعت نیوز، باستان‌شناساني که در حال انجام بررسي‌هاي پژوهشي در شهر باستاني يوناني نشين هيمرا(Himra) در شهر سيسيل ايتاليا بودند، موفق به کشف يکي از بزرگترين قبرستان‌هاي باستاني اين جزيره شدند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، باستان‌شناساني که در حال انجام بررسي‌هاي پژوهشي در شهر باستاني يوناني نشين هيمرا(Himra) در شهر سيسيل ايتاليا بودند، موفق به کشف يکي از بزرگترين قبرستان‌هاي باستاني اين جزيره شدند.

اگر چه باستان‌شناسان از وجود چنين قبرستاني در منطقه اطلاع‌داشته‌اند اما خبر احداث متروي شهري که درست از وسط ان مي‌گذشت اهميت حفظ و حراست از آن را بيشتر کرد.

آنتونلو آنتينورو، مسئول بخش فرهنگي سيسيل گفت: صدها قبر از اين منطقه خارج شده ولي به نظر مي‌رسد آمار آن بيش از هزار قبر باشد قبرهايي که بيش از 2500 سال قدمت دارند.

وي افزود: اين گورستان که به نظر مي‌رسد نزديک به 10 هزار قبر را در خود جاي داده باشد، به دليل شکل و حتي زيبايي منحصر به فرد قبرهاي خود از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

تاکنون و از ميان آثار به دست آمده در اين قبرستان استخوان‌هاي کودکاني که در قبرهايي کوچک دفن شده بودند، مهمترين بخش اين اکتشاف ذکر شده است. قبرهايي که توسط يک لوله سفالي به بيرون مرتبط بوده و باستان‌شناسان آن را وسيله‌اي براي غذا دادن به کودکان ذکر کرده‌اند.

بيشتر قبرهاي اين گورستان به قرن‌هاي ششم و پنجم قبل ازميلاد تعلق داشته و باستان‌شناسان معتقدند، آنها متعلق به سربازها، زنداني‌ها و مردمان عادي هستند که بر اثر جنگ‌هاي خونين داخلي کشته شده بودند.

شهر هيمرا در سال‌هاي 480 و 409 قبل از ميلاد شاهد دو جنگ عظيم با کارتاژها (تونس) بود که در جنگ دوم به سختي شکست خورده و با خاک يکسان شد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10951
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است