جمعه 28 ارديبهشت 1403

دولت به طور مستقيم در اجراي مسكن مهر نقشي ندارد

  تاريخ:بيست و پنجم آبان 1387 ساعت 15:23   |     کد : 11070   |     مشاهده: 775
به گزارش صنعت نیوز، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان همدان گفت: در طرح مسكن مهر، دولت به عنوان حامي و حمايت كننده فعاليت مي‌كند و به صورت مستقيم در اجراي پروژه‌ها نقشي ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان همدان گفت: در طرح مسكن مهر، دولت به عنوان حامي و حمايت كننده فعاليت مي‌كند و به صورت مستقيم در اجراي پروژه‌ها نقشي ندارد.

ريحان سروش‌مقدم افزود: اجراي طرح مسكن مهر توسط مجريان ذيصلاح و با مديريت تعاوني‌ها صورت مي‌گيرد و دولت هيچ گونه مداخله‌اي در ساخت مسكن در اين طرح ندارد.

وي اضافه كرد: اين طرح يكي از مهم‌ترين طرح‌هاي دولت نهم براي مهار بازار مسكن و حل يكي از بزرگ‌‌ترين مشكلات مردم به خصوص جوانان است، بنابر اين بايد همه دستگاه‌ها در به ثمر رسيدن اين طرح همكاري و همراهي كنند.

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي همدان گفت: در طرح مسكن مهر زمين به صورت رايگان به متقاضيان واگذار شده و هزينه‌هاي پروانه ساختمان حداقل با 50 درصد تخفيف از سوي شهرداري دريافت مي‌شود، همچنين مابقي هزينه پروانه ساخت نيز به صورت اقساطي و يارانه پروانه قابل پرداخت است.

وي افزود: تخصيص 30 درصد يارانه خدمات مهندسي به تعاوني‌ها، پرداخت يك ميليون تومان وام آماده‌سازي و 14 ميليون تومان وام ساخت نيز از ديگر تسهيلات فراهم شده از سوي دولت براي متقاضيان مهر است.

سروش‌مقدم مهم‌ترين وظيفه سازمان مسكن‌ و شهرسازي استان همدان را در طرح مسكن مهر نظارت عنوان كرد و گفت: نظارت عاليه فني در اين طرح بر عهده سازمان مسكن و شهرسازي بوده و نظارت عاليه در امور مالي طرح مسكن مهر بر عهده اداره كل تعاون استان است.

وي با بيان اينكه در سال 86 سهم استان همدان از طرح مسكن مهر 48 هزار واحد مسكوني بوده، تصريح كرد: اين در حالي است كه تاكنون بيش از 90 هزار و 600 نفر در سطح استان به عنوان متقاضي در اين طرح ثبت نام كرده‌اند.

سروش‌مقدم با بيان اينكه كار پالايش اطلاعات ارائه شده توسط متقاضيان براي شناسايي افراد واجد شرايط توسط اداره كل تعاون استان همدان در حال انجام است گفت: تاكنون 72 هزار و 764 نفر توسط اداره كل تعاون به سازمان مسكن و شهرسازي استان همدان به عنوان واجد شرايط معرفي شده‌اند.

وي با بيان اينكه مقرر شده زمينه تأمين مسكن براي تمامي واجدان شرايط فراهم شود، افزود: ملاير از پر جمعيت‌ترين شهرهاي استان همدان است كه تاكنون 13 هزار و 500 نفر از اين شهرستان به عنوان متقاضيان طرح مسكن مهر از 30 تعاوني به سازمان مسكن معرفي شده‌اند.

اين مسئول تأكيد كرد: اين در حالي است كه تنها حدود 15 هزار نفر از متقاضيان در سطح استان سهم آماده‌‌سازي خود را پرداخت كرده و به بانك عامل جهت دريافت تسهيلات آماده‌سازي معرفي مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: مشكل اراضي اوقافي با تدبير استاندار همدان و همكاري اداره كل اوقاف استان حل شده و اراضي اوقافي ملاير، كبودرآهنگ و همدان به تعاوني‌ها و اتحاديه‌ها تحويل داده شده است.

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي همدان در پايان يادآور شد: خوشبختانه مشكل تسهيلات آماده‌سازي از سوي دولت نيز در استان همدان برطرف شده و نخستين اتحاديه هفته گذشته تسهيلات آماده‌سازي را از بانك مسكن دربافت كردند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11070
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است