جمعه 28 ارديبهشت 1403

آغاز بازسازي طرح خط آهن خرمشهر- اهواز

  تاريخ:بيست و ششم آبان 1387 ساعت 11:35   |     کد : 11106   |     مشاهده: 805
به گزارش صنعت نیوز، خط آهن خرمشهر – اهواز در جريان جنگ تحميلي به کلي تخريب، اما پس از آزادسازي خرمشهر موضوع بازسازي اين خط مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، خط آهن خرمشهر – اهواز در جريان جنگ تحميلي به کلي تخريب، اما پس از آزادسازي خرمشهر موضوع بازسازي اين خط مطرح شد.

در سال هزار و سيصد و شصت و يک راه آهن جمهوري اسلامي ايران در مدت صد روز عمليات بازسازي خط راه آهن خرمشهر ـ اهواز را انجام داد و از آن زمان تاكنون عمليات نوسازي بر روي اين خط انجام نشد که اين امر باعث شده سرعت قطارها بطور قابل توجهي كاهش يابد.

هم اکنون قطارها اين مسير را با سرعت پنجاه کيلومتر در ساعت و به مدت دوساعت و نيم مي پيمايند و جابجايي پانصد مسافر با ظرفيت بار سه هزار تن در روز توان فعلي ريلي اين مسير است.

به گفته کارشناسان راه آهن جمهوري اسلامي ايران با بازسازي خط آهن خرمشهر – اهواز مدت زمان سفر در اين مسير به يک ساعت ونيم و سرعت قطار به صدو بيست کيلومتر در ساعت مي رسد.

قرار است طرح بازسازي خط آهن خرمشهر – اهواز اول آذر ماه سالجاري آغاز شود.

بر اساس اعلام معاون عمراني استاندار خوزستان اين خط آهن به طول صد و ده کيلومتر با اعتباري بالغ بر هزار ميليارد ريال در مدت شش ماه اجرا مي شود.

در مدت اجراي عمليات نوسازي اين خط ريلي هيچگونه خللي در جابجايي مسافر و کالا صورت نخواهد گرفت و کار بازسازي در ساعات خالي ريلي انجام خواهد شد.

-جابجايي روزانه سه هزار مسافر و بيست هزار تن بار،اهميت اين خط آهن براي انتقال سريع از پايتخت و مرکز استان به نقطه صفر مرزي و وجود دو بندر آبادان و خرمشهر- منطقه آزاد اروند – پالايشگاه – پتروشيمي و صنايع کشتي سازي از جمله مزيت و ضرورتهاي ديگر بازسازي طرح خط آهن خرمشهر – اهواز است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11106
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است