جمعه 28 ارديبهشت 1403

تاکید صندوق بین المللی پول برلزوم مشوقهای مالی

  تاريخ:بيست و ششم آبان 1387 ساعت 11:58   |     کد : 11114   |     مشاهده: 1465
به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل صندوق بین المللی پول بر لزوم مشوقهای مالی به منظور مقابله با بحران مالی جهانی تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، مدیر عامل صندوق بین المللی پول بر لزوم مشوقهای مالی به منظور مقابله با بحران مالی جهانی تاکید کرد .

دومینیک اشتراوس کان در نشستی خبری در حاشیه اجلاس سران گروه بیست از کشورهای جهان خواست در تلاشی هماهنگ برای فرونشاندن آشفتگی مالی ،‌ اقدامات تشویقی به ارزش دست کم دو درصد کل تولید ناخالص داخلی در جهان انجام دهند.

وی ضمن تمجید از تدابیری که بسیاری از کشورها برای تقویت نظام اقتصادی خود بویژه در زمینه سیاستهای پولی اتخاذ کرده اند ، این اقدامات را برای غلبه بر بحران مالی و بهبود اقتصاد جهانی کافی دانست.

مدیر عامل صندوق بین المللی پول همچنین از آمادگی ژاپن برای اعطای وامی به مبلغ یکصد میلیارد دلار به صندوق بین المللی پول به منظور کمک به کشورهای نیازمند قدردانی کرد.

اشتراوس کان با اشاره به احتمال ناکافی بودن ذخایر این صندوق در شش ماه آینده ، از اعلام آمادگی برخی کشورهای دیگر برای وام دهی به این صندوق همانند ژاپن خبر داد.

رابرت زولیک رئیس بانک جهانی نیز در بیانیه ای با تمجید از اتحاد سران کشورهای گروه بیست برای مقابله با بحران مالی ،‌ هشدار داد بدون کمک به کشورهای فقیر این بحران پایان نخواهد یافت .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11114
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است