جمعه 28 ارديبهشت 1403

رکود مسکن یا تعدیل قیمت ها!

  تاريخ:بيست و ششم آبان 1387 ساعت 15:39   |     کد : 11169   |     مشاهده: 831
به گزارش صنعت نیوز، نوسانات بازار مسكن طي سه سال اخير باعث افزايش كاذب و بي رويه قيمت ها شده به طوريكه تورم در اين بخش حاكم شد و به مرور زمان قدرت خريد مردم كاهش يافت و اين امر موجب سقوط رشد صعودي و سريع قيمت ها در مسكن را موجب و در نهايت منجر به ركورد در اين بخش شد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، نوسانات بازار مسكن طي سه سال اخير باعث افزايش كاذب و بي رويه قيمت ها شده به طوريكه تورم در اين بخش حاكم شد و به مرور زمان قدرت خريد مردم كاهش يافت و اين امر موجب سقوط رشد صعودي و سريع قيمت ها در مسكن را موجب و در نهايت منجر به ركورد در اين بخش شد. البته واقعيت اين است كه كاهش قيمت مسكن براي اكثر شهروندان و كساني كه دربه‌در دنبال پيدا كردن سقفي براي خود و خانواده خود هستند، خبر بسيار اميدواركننده‌اي است اما کاهش قیمت مسکن هم معلول یک سلسله حوادث است و هم پدید آورنده یک سلسله اتفاقات دیگر خواهد بود.

فرهاد دلق پوش عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ايران درباره ركود كنوني حاكم بر بخش مسكن گفت:مسكن بخشي از اقتصاد كشور محسوب مي شود، بنابراين ايجاد هر نوع تغيير در اقتصاد كشور اثر مستقيم بر مسكن خواهد گذاشت.

وي با اشاره به اينكه از سال گذشته و از ابتداي سال جاري شاهد افزايش بي رويه قيمت مسكن در سراسر كشور بوديم، افزود: اين نوسانات قيمت در برخي از شهرها كمتر و در برخي از شهرهاي ديگر بيشتر بود ولي نزديك به يك ماه است كه قيمت ها در اين بخش كاهش يافته كه يكي از دلايل كاهش قيمت ها كاهش قدرت خريد مردم، پرداخت نشدن تسهيلات به موقع از سوي بانك هاست كه اين امر موجب شده معاملات خريد و فروش ملك نيز به كندي صورت بگيرد.

وي با اشاره به حمايت همه جانبه دولت در حوزه مسكن خاطر نشان كرد: اين امر موجب مي شود كه عرضه مسكن افزايش و اين نوسانات قيمت كه هم اكنون در اين بخش شاهد هستيم به مرور زمان مرتفع شود و مسكن به يك تعادل قيمت برسد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11169
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است