يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

شرکتهاي کشتيراني در فکر کنار گذاشتن کانال سوئز هستند

  تاريخ:بيست و هشتم آبان 1387 ساعت 10:10   |     کد : 11253   |     مشاهده: 1601
به گزارش صنعت نیوز، شرکتهاي بين المللي کشتيراني با افزايش شمار حملات دزدان دريايي به کشتي ها در ابهاي سومالي در استانه اتخاذ تصميمي هستند که تا قبلا از اين در زمان صلح غيرممکن به نظر مي آمد.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، شرکتهاي بين المللي کشتيراني با افزايش شمار حملات دزدان دريايي به کشتي ها در ابهاي سومالي در استانه اتخاذ تصميمي هستند که تا قبلا از اين در زمان صلح غيرممکن به نظر مي امد.

انها مي خواهند حياتي ترين ابراه جهان را دور بزنند.دزدان دريايي سومالي سالهاست که در ابهاي دماغه افريقا فعاليت دارند اما افزايش شديد شمار حملات انها اکنون به خليج عدن و درياي سرخ هم کشيده شده و دسترسي به کانال سوئز را با خطر مواجه کرده است.

اکنون شرکتهاي بزرگ که در کار انتقال نفت ، گاز و زغال سنگ و اسباب بازي هستند به صورتي فوري در حال بررسي اين مسئله هستند که ايا انها بايد به جاي اين مسير ،ابهاي دماغه اميد نيک در جنوب افريقا را دور بزنند يا خير.

کارشناسان مي گويند اکنون اوضاع حاد شده است. قبلا حملاتي با فاصله چند هفته يا حتي چند ماه از يکديگر انجام مي شد در حال حاضر در مواردي چهار حمله هم در طول يک روز اتفاق افتاده است.

خليج عدن که اکثر اين حملات در ان روي داده است اروپا را از طريق کانال سوئز به خاورميانه و اسيا متصل مي سازد.

در صورتي که کشتي ها بخواهند با اجتناب از اين مسير ، دماغه اميد نيک در جنوب قاره افريقا را دور بزنند زمان مسافرت انها سه هفته بيشتر طول خواهد کشيد.

به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه پراودا با وجود اين که نيروهاي دريايي کشورهاي مختلف چند کشتي جنگي را به اين ابها اعزام کرده اند و اين کشتي ها در مواردي با دزدان دريايي درگير هم شده اند اما حمله به کشتي هاي بازرگاني همچنان ادامه دارد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11253
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است