جمعه 28 ارديبهشت 1403

توسعه صنعتی، موثرترین راهبرد در بازار مسکن

  تاريخ:بيست و هشتم آبان 1387 ساعت 10:49   |     کد : 11265   |     مشاهده: 709
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران گفت:توسعه صنعتی ساخت و سازها تنها راه حل راهبردی برای عبور از مشکلات بازار مسکن است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، مدیرعامل مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران گفت:توسعه صنعتی ساخت و سازها تنها راه حل راهبردی برای عبور از مشکلات بازار مسکن است.

سید علیرضا قهاری در همایش بین المللی دستاوردهای نوین در عرصه ساختمان گفت:برنامه ریزی انبوه و بکارگیری سیستم های نوین ساختمانی ، ظرفیتی قابل توجه در بازار ساخت و ساز ایران فراهم می کند.

مدیر عامل مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران افزود : ضریب ساخت صنعتی در کشورهای توسعه یافته به چهل درصد می رسد اما در ایران ، کمی بالاتر از یک درصد است.

وی گفت:ارتقای فناوری و توسعه صنعتی ساخت و ساز، به معنای مدیریت صحیح منابع ،زمان و کیفیت است.

قهاری با تاکید بر نقش مدیریت خلاق و منابع انسانی کارآمد و متخصص در توسعه ساخت وساز هوشمند

افزود:با روش های نوین ساخت می توان مجموعه تجربه ها را به صنعت ساختمان کشور سرازیر کرد.

وی اظهار داشت : اگرچه روش های سنتی صرفه جویی انرژی در جامعه استفاده می شود اما با رشد فناوری های نوین، شکل های جدیدی از صرفه جویی هوشمند در ساختمان سازی ایجاد خواهد شد.

دبیر شورای فناوری نوین ساختمانی گفت: سالانه معادل بیش از 25 میلیارد دلار فقط در منازل و واحدهای مسکونی که به روش سنتی ساخته می شود ، هدر می رود.

وی استفاده از مصالح غیراستاندارد را یاداور شد و افزود: هم اکنون میلیون ها متر مربع ساختمان در کشور بدون کنترل و نظارت و بدون استفاده از دانش متخصصان ساخته می شود.

قهاری با اشاره به زلزله خیز بودن مناطق مختلف ایران و سازه های بی کیفیت در ساختمان سازی ها گفت : این روند باعث می شود خسارت زیاد مالی و جانی در چند ثانیه ایجاد شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11265
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است