جمعه 28 ارديبهشت 1403

برگزاري مناقصه برقي کردن راه آهن تهران مشهد

  تاريخ:بيست و هشتم آبان 1387 ساعت 11:30   |     کد : 11278   |     مشاهده: 765
به گزارش صنعت نیوز، قائم مقام مدير عامل راه آهن گفت: تا 45 روز ديگر برنده مناقصه طرح برقي کردن قطار تهران - مشهد اعلام مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، قائم مقام مدير عامل راه آهن گفت: تا 45 روز ديگر برنده مناقصه طرح برقي کردن قطار تهران - مشهد اعلام مي شود.

به گزارش خبرنگار ما،‌محمود کي منش در افتتاحيه دهمين همايش حمل و نقل ريلي در مرکز همايشهاي رازي افزود.. پس از يک سال رايزني و کار کارشناسي، 3 کنسرسيوم از کشورهاي اروپاي غربي، چين و ايران براي مرحله نهايي اين طرح انتخاب شده اند.

وي با اشاره به اينکه کار اجرايي طرح يادشده که 30 ماه برآورد شده است بلافاصله پس از اعلام برنده آغاز خواهد شد گفت: هزينه اجراي اين طرح در برآوردهاي اوليه 800 ميليارد تومان است.

کي منش با اشاره به حمايت هاي دولت نهم براي توسعه حمل و نقل ريلي گفت: تخصيص و واگذاري ساليانه 250 ميليون دلار براي ترميم و گسترش زيرساخت ها و تامين ناوگان مورد نياز و همچنين تخصيص 700 ميليارد تومان اعتبار عمراني براي راه آهن از جمله اين اقدامات است.

قائم مقام مدير عامل راه آهن با بيان اينکه چشم انداز حمل و نقل ريلي در راه آهن تهيه شده است افزود: حمل و نقل ريلي در افق سند چشم انداز بيست ساله کشور داراي ويژگي هايي از جمله برترين سامانه حمل ونقل، ايمن، سريع، دوستدار محيط زيست، استفاده از فناوري هاي نوين، توانا در بومي سازي فناوري ، هوشمند، و داراي ارتباطي پويا و رقابتي با کشورهاي منطقه وتوسعه کريدورهاي منطقه اي است.

کي منش گفت: در زمينه توليد لوکوموتيو و واگن مسافري در داخل کشور نيز گام هاي اساسي برداشته و توليد موتور لوکوموتيو با همکاري شرکت هاي معتبر اروپايي و ايراني آغاز شده است .

وي افزود: همچنين در زمينه تامين قطعات و تجهيزات مورد نياز از ساير منابع و نيز منابع داخلي و شکستن انحصار، قدم هايي برداشته شده است که نمونه آن تأمين لوکوموتيو ديزلي از چين است که اين کار انجام شده و مراحل ازمايش و سير و بهره برداري آزمايشي انها در حال اجراست.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11278
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است