جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمشیدی :

طرح دولت را تایید می کنیم

  تاريخ:بيست و نهم آبان 1387 ساعت 11:58   |     کد : 11355   |     مشاهده: 863
به گزارش صنعت نیوز، سخنگوی قوه قضاییه گفت: طرحی که دولت درباره ساماندهی امور مربوط به خرید و فروش و رهن و اجاره آژانس های املاک داده بسیار مطلوب و خوب و مورد تایید قوه قضاییه است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، سخنگوی قوه قضاییه گفت: طرحی که دولت درباره ساماندهی امور مربوط به خرید و فروش و رهن و اجاره آژانس های املاک داده بسیار مطلوب و خوب و مورد تایید قوه قضاییه است.

علیرضا جمشیدی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره ساماندهی آژانس های املاک افزود: ما از این طرح حمایت خواهیم کرد و امیدواریم ساماندهی این آژانس ها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: سخنگوی دولت نامه ای در این باره به رییس قوه قضاییه فرستاده که رییس قوه قضاییه نیز اصل طرح را مطلوب دانسته است اما چارچوب قانونی و راهکارهای لازم باید اندیشیده شود.

جمشیدی گفت: این دستورالعمل به رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال شده است تا موضوع را پیگیری کند و دفاتر اسناد رسمی نیز موظف هستند این طرح را رعایت کنند و ما با دولت همکاری خواهیم کرد و اگر نیاز به قانون باشد در این زمینه تصویب خواهیم کرد.

خبرنگاری درباره نقل قول از یکی از فرماندهان نیروی انتظامی که گفته بود 90 درصد خرده فروشان موادمخدر که بازداشت می شوند در همان مرحله اول آزاد می شوند پرسید.

جمشیدی در این باره گفت: ما صرفا قانون را رعایت می کنیم و موظف هستیم آن را درست اجرا کنیم و ممکن است فردی که به اتهام خرده فروشی موادمخدر دستگیر می شود در همان مرحله اول جریمه و آزاد شود.

وی اضافه کرد:اگر ایرادی وجود دارد قانون باید اصلاح شود و نیروی انتظامی نیز طرحی دارد که معتادان به سمت درمان پیش بروند.

جمشیدی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید شنیده شده است شهرام جزایری در نامه ای از دستگاه قضایی درخواست مرخصی کرده است گفت: درخواست مرخصی جزایری به دست ما رسیده است اما هنوز باید مطمئن شویم "تضمینی داده شود" که وی در مرخصی فرار نخواهد کرد.

وی درباره سوال خبرنگار دیگری که از آخرین وضعیت پرونده باند پالیزدار پرسید خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرف صدور کیفرخواست هستیم و به زودی پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه درپاسخ به سوال خبرنگار دیگری که درباره اختلاس 25 میلیارد تومانی چند تن از کارمندان بانک دولتی پرسید گفت: سه نفر که مسئول شعبه و اعتبارات شعبه بودند از طریق اختیاراتی که داشتند خارج از قوانین و مقررات، 25 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند که پرونده ای در این باره تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

جمشیدی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید برخی از مسئولان اسلامشهر دستور تغییر کاربری زمینی برای ساخت و ساز را صادر کرده اند گفت: این پرونده نیز در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استقرار دوربین های مداربسته نیروی انتظامی که در برخی نقاط شهر برای کنترل اوضاع نصب شده است گفت: نصب دوربین در برخی مکانها در صورتی که برای کنترل ترافیک و حفظ و برقراری امنیت باشد و مغایر با حقوق شهروندی نباشد مثبت است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/11355
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است