جمعه 28 ارديبهشت 1403

آغازساخت مسکن موقت سريع الاحداث

  تاريخ:چهارم آذر 1387 ساعت 11:53   |     کد : 11703   |     مشاهده: 803
به گزارش صنعت نیوز، رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن از آغاز ساخت مسکن موقت سريع الاحداث خبر داد و گفت.. توليد نوع دائمي اين مسکن يک ماه ديگر اغاز مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن از آغاز ساخت مسکن موقت سريع الاحداث خبر داد و گفت.. توليد نوع دائمي اين مسکن يک ماه ديگر اغاز مي شود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزي خبر سيد محمود فاطمي عقدا افزود : مسکن موقت سريع الاحداث با استفاده از جديدترين فناوري هاي جهان ، کم هزينه و مطابق با فرهنگ و صنايع و مصالح بومي در کمتر از 36 ساعت در کشور ساخته مي شود.

وي با اشاره به وقوع حوادث و بلاياي طبيعي از جمله زلزله و سيل در اقصي نقاط کشور گفت : اين نوع مسکن با صرف کمترين وقت و بيشترين استحکام و کارآيي در کشور به مرحله توليد رسيده است ، به گونه اي که مي توان تعداد زيادي از مردم را در صورت وقوع حادثه اسکان داد .

فاطمي عقدا تصريح کرد :هم اکنون اين نوع مسکن در متراژهاي مختلف قابل احداث است و براي رفع محدوديت طبقاتي آن در سال آينده طرح توليد نوع پنج طبقه آن در دستور کار مرکز تحقيقات ساختمان قرار گرفته است .

وي با اشاره به اينکه ساخت مسکن سريع الاحداث در کشور نياز به آموزش کوتاه مدت عمومي دارد ، اضافه کرد : برنامه هايي براي ترويج ساخت و ساز به روش جديد که صرفه جويي در مصرف انرژي ، مصالح ، زمان و همچنين استحکام در برابر زلزله ، عايق حرارتي و صوتي مطلوبي را به همراه دارد ، از اهداف اصلي مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن در چند ماه آينده محسوب مي شود .

رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن با اشاره به مناسب بودن بودجه در نظر گرفته شده براي اين مرکز افزود : با صرفه جويي در بخش هزينه هاي جاري ، اين مرکز توانست به موفقيتهاي چشمگيري در برنامه هاي تحقيقاتي خود دست يابد .

وي با بيان اينکه هزينه ساخت مسکن موقت سريع الاحداث حدود 150 هزار تومان در هر متر مربع است ، به هزينه تمام شده در توليد نوع دائمي آن اشاره نکرد و گفت : هزينه احداث دائمي اين نوع مسکن پس از ساخت اولين نمونه آن مشخص خواهد شد .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11703
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است